Hoi Laat,
Ik denk dat er ten eerste geen moment is waarop je het "moet" vertellen; dat is voor iedereen anders. De een vertelt het na een positieve test, en ander na 12 weken. Doe vooral waar je je het prettigst bij voelt. Wat een gynaecoloog ook vindt.
Na een positieve test wilde ik het het liefst van de daken schreeuwen, maar na overleg met manlief hebben we het stil gehouden. Dat doen we nu trouwens nog steeds (zijn nu ongeveer 8 weken). En eigenlijk vind ik het ook wel leuk om nog een geheimpje met z'n 2-en te hebben. Het geeft een beetje een gevoel van "ons tegen de rest van de wereld" op een positieve manier.
Allebei onze ouders, broers en zussen wonen ook ver weg en we willen het persoonlijk en het iedereen in een weekend vertellen. Dat wordt dus over 2,5 week, dan hebben we ook een eerste echo gehad. Zodat we dan hopelijk goed nieuws kunnen vertellen. Na onze directe familie mag dan ook de rest van de wereld het weten. Mijn werk daar weer op uitgezonderd, maar dat is een ander verhaal. Ik werk in een mannenwereld en baby's zijn daar niet echt het gesprek van de dag, zeg maar.
We hebben er ook over nagedacht dat mocht het mis gaan, je dat ook met mensen wil delen. Hoeft natuurlijk niet, ook dat verschilt per persoon. Wij hebben goede vrienden waarmee we lief en leed kunnen delen en die vertellen we het deze week. Ben benieuwd hoe ze zullen reageren!
Groetjes, J.