Wanneer vertellen?

Hi allemaal, ik heb een gewetensvraag.... Wanneer gaan jullie vertellen aan je naaste omgeving (ouders, broers, zussen) dat je zwanger bent? Gaan jullie keurig de 12 weken uitzitten of vertellen jullie het eerder en zo ja, waarom? Wat zijn jullie beweegredenen geweest en hoe hebben jullie deze keuzes afgewogen?

Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en kan geen broek meer aan (!) en aanstaande maandag ben ik jarig. Ik zou het stiekem wel leuk vinden als mijn naasten het dan al weten, zodat ik niet moeilijk hoef te doen met eten/drinken en we met z'n allen over de nieuwe wereldburger kunnen mijmeren :)

Groetjes,
Esther

Dag Mama Ishtar!

Bij mijn 1e heb ik het met 7 weken aan de ouders verteld en de rest met 12 weken (en dan uiteraard eerst de broers en zussen en dan de rest). Dit eigenlijk omdat ik het een super idee vond om het op de trouwdag van mijn moeder te vertellen. Dit was dus met 7 weken. Dan moet je het de rest van de ouders ook vertellen, natuurlijk.

Nu gaan we het met 8 weken vertellen, omdat mijn vader dan jarig is! Zelfde verhaal eigenlijk. Eerst weer de ouders, dan rond de 12 weken de broers en zussen en de rest. Alleen 1 stel vriende vertellen we het eerder. Dit omdat we samen een weekeinde weg gaan en ik geen zin heb om 3 dagen lang mijn misselijkheid etc. te moeten verbloemen.

Misschien kun je het ze OP je verjaardag vertellen!

Dag Mama Ishtar!

Bij mijn 1e heb ik het met 7 weken aan de ouders verteld en de rest met 12 weken (en dan uiteraard eerst de broers en zussen en dan de rest). Dit eigenlijk omdat ik het een super idee vond om het op de trouwdag van mijn moeder te vertellen. Dit was dus met 7 weken. Dan moet je het de rest van de ouders ook vertellen, natuurlijk.

Nu gaan we het met 8 weken vertellen, omdat mijn vader dan jarig is! Zelfde verhaal eigenlijk. Eerst weer de ouders, dan rond de 12 weken de broers en zussen en de rest. Alleen 1 stel vriende vertellen we het eerder. Dit omdat we samen een weekeinde weg gaan en ik geen zin heb om 3 dagen lang mijn misselijkheid etc. te moeten verbloemen.

Misschien kun je het ze OP je verjaardag vertellen!

hee hallo,

Mijn ouders heb ik het meteen verteld en mijn schoonouders al heel snel daarna.
Mijn broertje, zusje en vrienden moeten nog even wachten tot de 12 weken grens.
In december heb ik een miskraam gehad en niemand wist het toen. Volgens mij maakt het niet uit.
Het hele idee van de 12 weken is dat het nog mis kan gaan. Het fijne van vriendschappen is toch de steun die je op zo'n moment kan ervaren.
Hoe dan ook, wat fijn voelt is goed.

Hoi,

Met 6 weken hebben wij het mijn ouders en schoonouders, zusjes verteld. Nu ben ik 8 weken en hebben wij het onze vrienden ook al verteld.
Als het mis zou gaan, horen ze het alsnog!

Hoi

Met onze eerste hebben we het verteld gelijk met 5 weken , ik was erg ziek en lag veel op bed. Toevallig waren mijn schoonouders en schoonzusen bij ons en we hebben het vetled omdat het mijn zwager redanen heeft.

Met de 2de hebben we het aan iedereen met 12 weken verteld, leuk t-shirt aangetroken bij me dochter en gingen overal ff langs ( schoonouders en schoonzussen ), we vonden het leuk om even een geheipje hebben.

Nu met de 3de gaan we ook wachten tot 12 weken, tot minj verjaardag kunnen we niet wachten want dan ben ik al bijna 15 weken hehe. Ik ga weer t-shirtjes maken maar dan met een andere teks als vorige keer.

Waar ik mee ook zit is dt mijn kontrakt aflopt 30. april en hij woord ook verlengt zeg me baas, maar ik vraag me af of ie dan echt verlengt wordt. Mijn vriendin zegt dat een zwangerschap geen echte reden is om een kontrakt niet verlengen. Als ik voor de laatst moet werken ben net pas 11 weken en dan ben ik vrij ivm konninginen dag en dan kom ik pas als ik bijna 13 w. Mijn baas hoeft het toch niet erder weten als de rest toch?

Mijn familie woon in het buitenland, ik ga een kaartje kopen met een baby er op en plak een nieuwe foto van onze andere 2 kinderen en een koppie van de echo die ik volgende week donderdag krijg.

Boontje, je hoeft het officieel je baas pas 2 maanden (hou me te goede, maar zoiets) voor de uitgerekende datum te vertellen, alleen vertelt iedereen het meestal rond de 12 weken zodat er ook bijvoorbeeld voor vervanging kan worden gezorgd. Wel spannend inderdaad met je contract. Het mag geen reden zijn om je contract niet te verlengen maar ja.... Mocht je contract verlengd worden voordat je het vertelt, probeer dan een contract voor onbepaalde tijd te veroveren ;-)

Groetjes,
Esther

Boontje, je hoeft het officieel je baas pas 2 maanden (hou me te goede, maar zoiets) voor de uitgerekende datum te vertellen, alleen vertelt iedereen het meestal rond de 12 weken zodat er ook bijvoorbeeld voor vervanging kan worden gezorgd. Wel spannend inderdaad met je contract. Het mag geen reden zijn om je contract niet te verlengen maar ja.... Mocht je contract verlengd worden voordat je het vertelt, probeer dan een contract voor onbepaalde tijd te veroveren ;-)

Groetjes,
Esther

Terug
Bovenaan