Wanneer vertellen?

Ha meiden

Ik had een discussie met mn mannetje over het vertellen dat we zwanger zijn...

Zijn broertje weet het sinds zaterdag en ik heb ook al een vriendin ingelicht.
We zijn in de 7e week (6wkn4dgn)

Ik was heel stoer van plan de ouders het rond 5 december te vertellen, maar dat duurt nog zo lang, we zitten nu te denken aan komend weekend...

We weten niet wat "goed" is. Wat zijn jullie plannen?

Liefs Tamamaatje

Je hebt al een echo gehad waarop goede dingen te zien waren toch? Volgens mij kun je het best vertellen, zeker als je daar zo naar uitkijkt.

Ik heb over 8 dagen de 1e echo, en daarna zullen we het ook wel gaan vertellen. Heb er nu al zin in.

ik heb het mijn ouders meteen verteld na de positieve test en mijn schoonouders een week later. ook weten mijn zusjes en broertje het al.
kon het gewoon niet voor me houden.

volgens mij moet je het vertellen als je je daar prettig bij voelt.

Wij gaan het onze ouders dit weekend vertellen, morgen hebben we de 1e (termijn)echo en als dat allemaal goed is gaan we het ze vertellen, ik ben dan bijna 9 wkn zwanger volgens eigen berekening. In mijn directe omgeving heb ik het wel een aantal vertelt.

Maar ik denk inderdaad vertellen wanneer het goed voelt!

In een andere topic hierover had ik al geschreven dat je het moet vertellen wanneer het goed voelt. Tegelijkertijd aan hoe meer mensen je het verteld(dit is mijn ervaring, kan bij jou anders zijn) hoe meer zeanger je je voelt en hoe minder je angst is dat het fout gaat.

Als het wrl fout gaat weet iedereen dat snel genoeg zonder dat je het hoeft te vertellen, maar dan heb je wel anderen met wie je het kunt delen.

Hoewel ik de voorzichtigheid rondom zwangerschp altijd begrepen heb en respecteer heb ik er bij deze zwangerschap het gevoel aan over gehouden dat je de 1e maanden alleen bezig bent met voorzichtig zijn en niet genieten ipv blij zijn en genieten van het wondertje in je lijf.

Dus nogmaals als jij er klaar voor bent.

Delen is fijn!!

Mijn ouders heb ik het direct na de positieve test al verteld mijn schoonouders een week later en schoonzus weer toevallig een week later....de rest van de fam pas met kerst.

ik heb nu 5 weken zwanger en heb 7 decmber mijn eerste echo.
bij mijn eerste zoontje heb ik het pas verteld toen ik 10 weken zwanger was.

en nu hebben we bedacht dat we het met nieuwjaarsdag gaan vertellen dat zien we toch de hele familie.
dan ben ik als goed is weer rond de 10 of 11 weken.

Terug
Bovenaan