wanneer vertellen??

Wanneer gaan jullie het met anderen delen??

Wij hebben het hier aan de gastouder verteld zodat ze de plek vrij houd. Ik heb het gisteren op mijn werk verteld omdat mij een groter contract werd aangeboden en dat zou ik ook wel heel graag willen maar ik kon het niet met mijn gevoel. Want de vorige zwangerschap was ik met 20 weken al uit de roulatie dus vond ik het niet kunnen. Mijn leidinggevende vond het ook wel heel netjes dat ik dat zei. Ook zei ze ws na je zwangerschap komen er ook wel weer uren vrij.

Maar goed mijn man deed mij vandaag een app zo van ik wil het zo graag vertellen dat ik weer papa word ik zeg dan doe je dat toch! Maar hij zegt ik wil wachten tot de eerste echo en die is 10 jan.

Hoe kijken jullie er tegen aan wanneer gaan jullie het iedereen vertellen???

Hoi Claudia,

ik ben voor openheid maar als het mis gaat is het ook weer pijnlijk om het iedere keer aan mensen uit te leggen. Maar het kan juist ook goed zijn zodat je er met de mensen in je omgeving over kan praten als zoiets gebeurd. Maar ongeacht wat ons is overkomen kies ik liever voor het positieve, ik ga er gewoon van uit dat het goed komt en schreeuw ik het van de daken hahaha.
Je bent vooral in het begin zo gelukkig dat het eindelijk is gelukt en om dat nou in te houden...... daar doen we het eigenlijk ook niet voor toch?
Ik begrijp de koppels die het voor zich willen houden ook wel hoor.

Groetjes Ilham

ik vind het erg spannend om het al te vertellen....al kan ik het zeker niet volhouden tot 12 weken (bij directe vrienden/familie)

Ik vind de kerst eigenlijk wel een mooi moment om het mn ouders/zusjes te vertellen....of anders met oud en nieuw...

Bij mijn eerste zwangerschap hebben we het redelijk lang voor ons kunnen houden. Naaste familie rond de 10 weken, en pas na 12 weken aan de rest van de wereld :)
Dit keer vind ik het veel moeilijker! Ik heb ook het gevoel dat je het soms al een beetje kan zien... Maar goed, misschien met Kerst aan ouders en zussen. Al moeten ze dan wel nog lang hun mond houden, want dan ben ik pas 7 of 8 weken, en op mijn werk enzo vertellen we het liever pas rond 12 weken.

Terug
Bovenaan