Wanneer vertellen?

Wij vertellen het denk ik na een goede echo. Het ligt er een beetje aan want we weten nu nog niet eens hoelang ik zwanger ben omdat dat niet zo goed uit te rekenen valt.

Hoe weten we al wel. We hadden de vorige keer al een tshirt voor onze dochter besteld waar op staat 'ik word grote ZUS!' Die moest helaas alleen de kast weer in. Hopenlijk mogen we hem deze keer wel gaan gebruiken.

Mijn directe familie weet het al. Wij zijn op vakantie geweest met oud en nieuw, en tja ik mocht natuurlijk geen alcohol drinken. Dus toen hebben we het verteld.

Maar voor de rest weet niemand het nog.

Ik heb het mijn naaste familie al verteld.
De rest van de wereld krijgt het pas te horen na de echo.

Wij hebben inderdaad ook onze zoon een t shirt aangedaan. Echt heel leuk...

Onze ouders hebben we het direct verteld. Een aantal vrienden ook, want die kwamen op bezoek met oud en nieuw. De buurvrouw weet het ook, die zag me buiten bijna over mijn nek gaan, dus die had het meteen door haha.
Donderdag heb ik de eerste echo. Als alles goed is, maken we het daarna aan iedereen bekend.

de ouders hebben we het met 8 weken verteld en de rest van de wereld na de eerste echo met 9 of 10 weken.

bij mijn eerste hebben we tompoezen meegenomen. was erg leuk!

Wij vertellen het 'officieel' als de echo volgende week vrijdag goed blijkt te zijn. Een deel van mijn fam wist het al, omdat zij het op oudjaarsavond wel erg gek vonden dat ik de champagne liet staan ;). Daarnaast hebben wij al 2 miskramen doorgemaakt afgelopen jaar, en daarvan zijn onze naaste vrienden en fam. ook op de hoogte. Het is dus geen hele grote verassing dat ik (weer) zwanger ben (maar wel dat/ als het dit keer goed gaat).
Als de echo goed is, dan sturen we een sms/ mail met de foto van onze dochter aan iedereen, met een shirt aan 'ik word een grote zus'.

Op 12/2 heb ik de eerste echo. Tegen mijn moeder heb ik gezegd dat ik naar het ziekenhuis moet en gevraagd of ze met mij mee wil gaan naar die arts....surprise surprise dat we niet uitkomen bij het ziekenhuis maar bij de verloskundig ;-)

Terug
Bovenaan