wanneer vertellen???

Hoi mama's,

Wanneer vertellen jullie over je zwangerschap. Onze ouders hebben we het al heel snel verteld, op mn werk heb ik het enkele goede collega's en de directie al wel verteld (soms noodgedwongen, anderen voor t geval t mis is voor steun) en mn beste vriendin weet het.
Nu was ik vandaag op kraamvisite bij mn zusje en legde mn dochter haar hand en hoofd op mn buik en zegt: mama ook baby in buik. Gelukkig waren zij zo in de ban van hun dochter dat ze het niet gehoord hebben, maar hoe lang kunnen we het verborgen houden? En als ze het zegt: toegeven of niet, want dat kan voor haar ook verwarrend werken (ze is 2 jaar). Lastig!!!

 
Je bent nu acht weken?

Mijn ouders en schoonouders weten nog niet eens dat wij al vanaf aug 2011 bezig zijn en de mmm ons heeft geholpen. Alleen mijn getuige is op de hoogte.
Wij zitten pas aan de 12 weken te denken en dan ook met het verhaal van de mmm erbij.
Hoe weten we nog niet... we willen nu eerst de echo en dus meer informatie.

Het is misschien gek.maar deze week heb niet echt aan de zwangerschap gedacht.moest ook erg veel werken maar dat zou niet uiy mogen maken.

Liefs
 
Ik ben nu 7 weken, maar omdat we op mn werk gevallen hadden van krentenbaard en waterpokken en ik gehoord had dat dit niet goed was voor de vrucht moest ik het dus wel aan collega's vertellen.
Wij willen ook eerst de echo bij 8 weken afwachten, mja door omstandigheden is dit dus anders gelopen.

Misschien heel stom, maar wat is mmm? Ik heb hier nog niet eerder van gehoord.
 
Wij hebben het verteld aan onze ouders,broer en zus, en mijn beste vriendin weet het.
Verder vertel ik het nog aan niemand. Eerst de echo afwachten
 
Wij hebben het verteld aan mijn schoonouders (mijn ouders zijn helaas beiden overleden), mijn broer en zijn vrouw, mijn beste vriendin.
Ook hebben we het al aan een tweetal ooms en tantes verteld.
Ik ben van mening: als je goed nieuws hebt, wil je het delen. Mocht het mis gaan, dan krijg je ook genoeg steun van iedereen.
Vorige week hebben we het onze zoon van 5,5 verteld en tegen hem gezegd dat het nog ons geheimpje is. En ik moet zeggen hij houdt zich er goed aan. Hij heeft het nog aan niemand verteld.
 
Hoi,
Wij hebben het ook al best wat mensen verteld na de eerste goede echo vorige week.
Na twee miskramen waarvan de tweede eigenlijk een vroeggeboorte was met 15 weken zwangerschap wil ik het goede nieuws graag delen!
Onze dochters vertellen we het na de tweede echo met bijna 11 weken. De verloskundige zei nu weer na een goede echo is de kans echt heel klein dat het misgaat, al zeiden ze dat de vorige keer ook. Ik heb er wel vertrouwen in dat het nu wel goed gaat. Zoniet dan zal ik alle steun goed kunnen gebruiken.
Groetjes Anne
 
Wij gaan het de ouders en zussen/broers na de eerste echo vertellen. Die is op 12 juli gepland. De 13-e gaan wij ook samen met zusje en zwagertje op vakantie en aangezien ik nogal van een wijntje of rose-tje hou, valt het dan wel op als ik nuchter blijf. Bij de eerste twee hebben we het bij 10 weken verteld.
 
Terug
Bovenaan