Wanneer vk bellen voor de eerste afspraak?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

sinds vanochtend weet ik 100% zeker dat ik zwanger ben!!! JIPPIE!!!

En inmiddels 4 weken en 3 dagen onderweg!

Ik ben benieuwd wanneer ik de vk moet bellen voor t maken van een eerste afspraak.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

xxx

Fret

Hoi,

Ik had de test gedaan, was positief, en hing gelijk aan de telefoon bij de vk.

Zij vertelde me gelijk alles, qua eten drinken, bacterrien, e.d. wat je wel en niet mag... hoe zij te werk met je willen gaan... alles gewoon.
En we hebben de eerste afspraak gelijk ingepland...

Ik snap zelf niet goed, zal aan mij liggen hoor :)
Dat je weet dat je zwanger bent, en dan hier gaat vragen wanneer je de vk moet bellen..
Ik zou niet eens kunnen wachten op antwoorden van andere forumgebruikers.. :)
Ook al ik klachten heb, of ik vertrouw iets niet, dan bel ik als eerst de vk...

Liefss Nens

Als je geen downscreening wilt, en verder geen voorlichting over de testen je worden aangeboden, dan zou ik gewoon met een week of 9 bellen. Tegenwoordig willen ze dat je zo vroeg mogelijk komt, omdat ze je voorlichting moeten geven over bepaalde testen die je mag ondergaan. Maar als jij daar geen behoefte aan hebt, zou ik het niet. doen.
Bij mijn eerste kind, was dit allemaal nog niet en mocht ik pas met een week of 11/12 komen. Bij mijn tweede zwangerschap had ik wat vragen aan de VK, dus belde ik toen ik 6 weken was, toen zei ze direct dat je tegenwoordig vroeg moet komen. En omdat ik twijfels had over hoe het ging met de zwangerschap ben ik toch maar gegaan. Maar ze doen niks verder, ze stellen alleen maar een hoop vragen en ze geven je wat voorlichting.
Als het je eerste is kan ik me voorstellen dat je zo gauw mogelijk een afspraak wilt.
Maar ze gaan geen hartje luisteren ofzo, geen bloeddruk opmeten. Misschien na 8 weken wel, maar ik was toen maar 8 weken.
Succes!

Hoi,

Je kunt meteen bellen, hoor! Ze maken dan een eerste afspraak voor week 8-10, en hebben vaak een heleboel tips, soms zelfs allerlei folders die je bij hun op kunt halen.
Zelf ben ik eerst naar de huisarts gegaan, was ook prettig. Die moet tenslotte ook op de hoogte zijn. Die heeft mij ook adviezen gegeven en meteen een paar zaken gecontroleerd, zoals bloeddruk enzo.

Gefeliciteerd!

Karin (38+5 wkn zwanger)

PS als je nog geen foliumzuur gebruikt, meteen beginnen!!!

Ik heb vorige week de eerste afspraak gehad en was toen 7 wk +3. Ik ben wel eerst naar de huisarts gegaan (is voor mij ook de eerste keer). Bij mij hebben ze wel mijn bloeddruk gemeten en bloedgeprikt, dus dat verschilt dan per vk. Gewoon bellen zou ik zeggen!

Liefs Maaike

Mijn verloskundigenpraktijk vraagt of je zo snel mogelijk wil bellen, ivm termijn echo , die is met ong. 11 weken en daarvoor moet je nog een keer langs komen dus...gelijk bellen en gefeliciteerd...

yvonne

Een 1e termijn echo is niet standaard hoor! Het is maar net of je VK het nodig vind.
Het verschilt ook wel eens per praktijk, maar het is niet zo dat je daar recht op hebt, wél heb je recht op de 20 weken echo.

Terug
Bovenaan