wanneer vk bellen??

Hoi hoi,

Wij weten sinds gisteren dat we weer een kindje krijgen. Hoera! Volgens mij ben ik nu 4wkn 3dgn zwanger. Nog heel pril dus. Uitgerekend op 21 augustus.
We hebben al een zoontje van anderhalf jaar.

Wanneer hebben jullie gebeld met de vk/gyn voor een eerste afspraak? Ik denk dat ik volgende week ga bellen dan ben ik bijna 6 weken. Ik zou het liefst meteen bellen, maar het is nog maar zo pril. Ik denk dat ik maar beter nog even kan wachten.

Wat zouden jullie doen??

Hoi hoi,

ik heb beide keren direct gebeld.
Bij onze dochter was ik er blij om, want dames die ik ken die na mij kwamen werden niet meer ingeschreven omdt ze vol zaten

Van de week ben ik van de trap gevallen en toen was ik wederom blij dat ik al bij hen geregistreerd sta zodat ze me gerust konden stellen.

7 Weken ben ik nu. En stel dat het mis gaat, dan moet je misschien (gen ervaring mee) als nog wel even langs om te controleren of en wat er mis gegaan is? Voor een controle echo??? Geen idee hoor, maar ik voelde mij er gerustgesteld bij dat er medici van mijn zwangerschap op de hoogte waren. Stel dat er iets gebeurt?!

Groetjes!!!!

Hoi,

Ik heb bij de 1ste (mk) ook meteen gereageerd, moet je wel lang wachten. Niet op de vk maar daarna op de 1ste echo met 12 wk. Is wel fijn als je een vraag hebt.

Nu ben ik voorzichtiger en   heb ik vandaag gebeld (ben 5wk). Kan over 3 wk terecht, heb ik zelf aangegeven, want dan ben ik 8 wk. Dit vind ik zelf fijner om voor de 1ste echo snel door te kunnen. Mag nu toch eerder de echo. Zelfde dag als vk. Is wel raar. Dan een paar weken daarna 2de echo voor 12 wk. Dus bij mij is het iets anders.

Zou in ieder geval niet te vroeg bellen, mits je weet dat er genoeg plek is. En anders, afspraak staat dan, is toch pas over een paar weken.

Succes,
Yvonne

allereerst gefelicteerd !!

toen wij erachter kwamen  dat we een kindje kregen  heb ik de verloskundige wel meteen gebeld. stel dat er iets misgaat maken ze toch een echo. ik kon bij 10 weken m'n intake gesprek doen  en een eerste echo laten maken.
ik dacht; nou ja dan staat die afspraak alvast.

Hoi Lady's,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik eind van de week of begin volgende week ga bellen. Het is idd zo als er iets is dan kun je ze ook bellen en weten ze ervan. Volgens mij is hier bij ons de eerste controle en echo met 9 weken. Als ik volgende week bel hoef ik maar 3 weken te wachten.

Groetjes Sietske.

Terug
Bovenaan