wanneer vla/yoghurt??

Op het kdv waar ik werkte kregen de kleine kids yoghurt en gele vla, maar vanaf wanneer kan dit. Ik heb geen flauw idee meer hoe oud die kinderen waren.

Groetjes Pauline mv Yoëll (volgende week 4 mnd)

Hoi,

Volgens mij mogen ze dit vanaf 7 maanden hebben, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ook bij ons op het kdv kregen de kinderen ipv de middagfles yoghurt maar volgens mij adviseren ze nu weer een normale middagfles en 's avonds na het eten wat yoghurt. Maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes danielle

Hoi,

Volgens mij mogen ze dit vanaf 7 maanden hebben, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ook bij ons op het kdv kregen de kinderen ipv de middagfles yoghurt maar volgens mij adviseren ze nu weer een normale middagfles en 's avonds na het eten wat yoghurt. Maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes danielle

hoi pauline
ik weet niet precies vanaf wneer ze dat mogen hebben ,wij geven het inmiddels niet meer op ons dagverblijf omdat kinderen ook te veel zuivel binnen kunnen krijgen.dat is ook niet goed.het waren altijd wel de oudere kinderen die dat kregen..zeker niet onder een half jaar..ik zou het even na vraegn bij het cb maar ik denk zelf omdat je nog flessen geeft het te veel zuivel wordt..gr piewie

Hey Pauline,

Volgens horen zeggen op het CB mag je inderdaad pas vanaf een maand of 7/8 wat yoghurt of vla geven......hier krijgt onze Yoëll wel af en toe een klein hapje van onze lepel maar echt heel af en toe.

Wat wel mag zijn de danoontjes start, hier zijn wij al een tijdje mee bezig en dit vind hij echt heel lekker.....vooral als wij dan ook net ons toetje eten hahaha

Liefs Denise en Yoëll (alweer 5 maand geweest)

Terug
Bovenaan