Wanneer vluchttas

Hoi allemaal,

Mijn vriend wil dat ik nu al vast een vluchttas klaar zet… ben nu 29 weken.. ik zelf vindt het nog een beetje overdreven omdat nu al te doen, maar hij vindt het wel weer echt wat voor mij dat ze te vroeg komt? . Hoop het toch niet, wanneer hebben jullie dit gedaan?

Haha wat schattig van je vriend?

Ik wil hem wel met 36 weken ingepakt hebben, mocht ze daarvoor al geboren worden dan is de vluchtkoffer echt mn laatste zorg en zal familie wel wat spullen pakken en langsbrengen oid

Bij mijn eerste kindje stond hij bij 37 weken klaar. Nu net bevallen van de 2e en heb ik hem ingepakt toen mijn vliezen ineens braken ? 
Ik dacht zo: als de bevalling ineens heel snel gaat en je moet ineens weg, dan red je het ook prima zonder die vlucht koffer. Dan zal de baby er snel zijn en heb je niets nodig. Je hebt kleren aan en als de baby eenmaal geboren is, kan iemand echt even heen en weer rijden om spullen te halen. Gaat de bevalling niet zo snel, heb je ook tijd om hem in te pakken als de weeën langzaam beginnen.
Ik had wel bij 37 weken een snel lijstje op mijn telefoon gemaakt was ik graag mee wilde. Dat als mijn man zou helpen inpakken tijdens de weeën, dat hij wist wat hij moest pakken. Misschien is dat ook een idee voor jou? Wie weet helpt je partner dat om rustig te blijven :) Ik vond te vroeg inpakken juist onhandig. Want voor de laatste weken heb je meestal niet heel veel kleding/ondergoed meer die je past/lekker zitten. Dus als ik die in mijn vluchtkoffer zou doen, had ik niets meer om aan te trekken ?. Dus daarom ben ik voor last minute gegaan. 

Ik denk dat ik de tas ook rond 30 weken klaar had staan, met echt alleen de spullen die ik op dat moment toch niet gebruikte. Daar bovenop heb ik een lijstje gelegd met wat er nog in moest, dingen zoals oplader, wat te eten etc. Uiteindelijk ben ik thuis bevallen, heeft de kraamzorg die hele tas leeggerukt voor babykleertjes. Moest ik alsnog met spoed naar het ziekenhuis ivm placenta… en had ik daar dus geen spullen voor mezelf, omdat we daar pas in het ziekenhuis achter kwamen ?

Ik was blij dat ik m met 34 weken klaar had gezet. Met 35 weken kwam de baby plotseling. Met de tweede was de kans ook groter dat ze eerder zou komen, dus toen ik voorweeen kreeg met 32 weken direct gedaan. Maar dat werd een inleiding met 38 weken.
Toch denk ik nu: dat ding kan maar beter klaar staan. Met mijn eerste bevalling merkte ik de eerste 4 cm niet en toen kreeg ik een weeenstorm, direct de auto in dus. En toen had ik het niet voor elkaar gekregen om eerst nog een tas te pakken. Bij de tweede was ik al in het ziekenhuis want dat was dus een inleiding. Maar ik ben zonder medicatie vanaf vliezen breken in 45 minuten bevallen. Als die thuis gebroken waren had ik ook geen tijd of ademruimte voor een tas inpakken gehad. ?

Ik geloof dat die hier zo rond de 34 weken wel klaar stond maar dat vond ik zelf een fijn idee. Als jij er nog niet zo aantoe bent maar het je vriend wel geruststeld zou je inderdaad vast een lijstje op je telefoon kunnen maken. Het is voor hem ook een spannende tijd en hij wil het vast graag goed doen :)

bedankt voor alle reacties meiden!!
ik ga idd een lijstje maken zodat me vriend ook idd altijd kan zien. Wat er nog in moeten denk dat ik over 3 weken hem alvast inpakt dan staat hij maar vast klaar haha. 

Terug
Bovenaan