Wanneer voel je bij de 2de zs het kindje voor het eerst??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik heb meschien een beetje een stomme vraag maar wanneer voel je, je kindje bewegen( met hoeveel weken ong )
ik ben nu 14 wkn en 3 dgn en heb nog niks gevoeld wanneer dit bij m,n eerste was weet ik niet meer maar klopt het dat je de 2de eerder voelt bewegen ??

groetjes

Ik ga vandaag de 17e week in van de tweede zwangerschap. Eerlijk gezegd voel ik nog niet echt leven soms denk ik wel eens dat ik wat voel kriebelen. Bij de eerste zwangerschap voelde ik voor het eerst leven rond de 21e week.
Bij de laatste controle navraag gedaan aan de vk hoe dat zit bij een tweede , het antwoord wat ik kreeg was dat ik maar gewoon moest uitgaan van rond de 20e week alles wat eerder is is mee genomen.
Echt druk maak ik me er nog niet om al moet ik zeggen dat ik er nu wel steeds meer op begin te letten. Moet over een weekje op controle dus ben benieuwd.

Groetjes bg

Hoi,
Ik voelde mijn tweede kindje wel al heel erg vlug, maar of je je kindje voelt is van verschillende zaken afhankelijk. Bijvoorbeeld hoeveel tijd er tussen heeft gezeten, hoe je buikspieren zijn en hoe je placenta ligt. En natuurlijk de beweeglijkheid van het kindje. Mijn oudste was een hele rustige in de buik (nu nog) end ie voelde ik pas met 26 weken voor het eerst. De jongste voelde ik met 11 weken en vanaf de 15 weken voelde ik haar constant. Zij is nu nog heel beweeglijk, ze is inmiddels bijna 6 weken oud!
Ik zou me geen zorgen maken, als je controles goed zijn, komt het leven voelen vanzelf. Ga idd uit van rond de 20 weken.
Groetjes,
Patricia, trotse mama van Max 090505 en Liv 141206

Ik ben nu 39 weken zwanger van mijn tweede. Bij de eerste zwangerschp voelde ik met week 20 pas wat bewegen maar nu met de tweede zwangerschap voelde ik voor het eerst al wat in week 16. Je herkent het veel sneller als je al eens zwanger geweest bent.

Groetjes,

Martica.

Mijn VK vroeg vorige week aan mij; heb je het al gevoeld? Toen was ik nog maar 13 weken! Alles kan, zei ze...
Nu voel ik soms wel wat, maar of dat nu mijn darmen zijn of het kindje...ik weet het niet! Het voelt wel als het kindje, wat ik me weet te herninneren uit mijn eerste zwangerschap. Toen voelde ik mijn zoontje met 16 weken.

ik voelde de eerste bij 19 weken en de tweede bij 17, dus wel iets eerder maar niet extreem

yvonne

Ik voelde het bij mijn eerste met 18 weken voor het eerst. Nu ben ik 15 weken en voel van alles maar of dat mijn darmen of mijn kind zijn is mij niet helemaal duidelijk. Volgens mij zijn het toch gewoon mijn darmen die nogal van slag zijn op het moment. Ik wacht maar even rustig af.

Terug
Bovenaan