Wanneer voel je het bewegen ?

A

Anoniem

Guest
Ik ben zwanger van mijn 4e kindje, en ben nu 16,5 week zwanger
Je zou zeggen ik heb wel wat ervaring.

Toch ben ik onzeker.
Ik denk dat veel zwangere vrouwen toch veel piekeren.

Ik dacht dat ik de vorige zwangerschap vrij vroeg mijn kindje kon voelen bewegen maar weet het niet meer precies.

Nu wil ik het zo graag voelen, maar voel nog niets.
Zou het allemaal wel goed gaan ?

Ik zou graag willen weten of er bij andere ook verschillen waren in meerdere zwangerschappen.

Groetjes mery

Hoi Mery,

Volgens mij piekeren we heel wat af met zijn allen hoor (ook ik ga straks een piekeriets posten .
Al kan ik niets zeggen over de verschillen per zwangerschap bij 1 persoon (ik verwacht de eerste), mij is verteld dat het kan liggen aan de plaats van de placenta, hoe snel je je baby voelt (soms zelfs pas bij 23 weken als de placenta aan de voorkant ("buikkant) zit).
Ik heb kennelijk mazzel, want die van mij voelde ik met 16,5 weken zeker (daarvoor nog enige twijfel).

groetjes, Marnie (19+6)

Hoi Mery,

gefeliciteerd met je zw.schap!!

Elke zw.schap is anders omdat ook elk kindje anders is!!! Ik ben momenteel zwanger van mijn 2e kindje (nu alweer 23+5) en ook  ik heb  een andere zw.schap dan bij mijn eerste. Bij Isabelle lag mijn placenta voor en voelde ik haar pas na 22 weken.
Nu ligt de placenta achter en voelde ik het al met 17,5 week. Ook ik ervaarde de eerste weken veel zorgelijker als destijds bij Isabelle. Misschien dat dat ook wel komt doordat je weet wat je hebt. Ik ben ook vermoeider als bij Bellie maar verder houd ik me elke keer voor ogen dat het wondertje wat in me groeit een ander kindje is met andere gewoontes.

Ga dus maar lekker genieten van je groeiende unieke  wondertje en probeer niet teveel te vergelijken met de andere zw.schappen.

Groetjes Odette

Hey mery,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!

Net zoals de meiden eerder hebben gezegd, het verschilt per persoon. Ik ben zwanger van ons eerste kindje, maar ik voelde het al bij 15 a 16 weken. Dit komt omdat mijn placenta aan de achterwand ligt.

Ik hoop voor je dat je snel je kindje voelt. Want dat is toch wel een heel bijzonder gevoel.

Liefs,

Danielle

Hoi,

Ook voor mij is het de eerste, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Mijn kleine spruit voelde ik pas met een week of 24! (placenta ligt vooraan, dat schijnt inderdaad te schelen.) Nu voel ik 'm zo veel dat ik af en toe denk, 'Nu even niet!' ;-) Het is inderdaad fijn de kleine te voelen maar die paar weken meer of minder maakt eigenlijk niet zo veel uit. Het zegt niets over de gezondheid van jou kleintje hoor.

Liefs Leine (32 weken)

Ik ben nu 23 weken zwanger van ons 1e kindje en voelde het bewegen rond de 19e week. Nu ik hem heel duidelijk kan voelen, kan ik zeggen, ohja toen was het dus ook de kleine. Maar echt zeker was ik er pas van bij 21 weken.
Maar nu ik terug kijk voelde ik dus al wat met 19 weken.
Voor iedereen is het heel verschillend!

xx Syrah

Hoi!

Grappig he, dat elke zwangerschap zo uniek is. Niemand kan je precies vertellen hoe alles gaat lopen. Bij mijn eerste werd mij verteld dat ik het pas laat zou kunnen gaan voelen, omdat mijn baarmoeder best ver naar achter ligt gekanteld. Ze hadden het over een week of 22 of nog later. Wat was ik teleur gesteld! Maar zelfs de verloskundige had het fout! Ik voelde het al toen ik in de 17de week was.

Bij deze zwangerschap voelde ik al iets bij amper 15 weken. Het was echt heel af en toe maar, maar ik herkende het wel. Tot 18 weken voelde ik het heel weinig. Ik zeuren tegen mijn vriend en ineens werd hij/zij erg druk! Om vervolgens 4 dagen niets meer van zich te laten voelen. Nou, ik merk dat hij/zij nu weer terug is hoor! Ik ben nu 19,3 weken en zelfs mijn vriend kan het al voelen en je ziet het ook al aan mijn buik! Heerlijk vind ik het.

Het kan dus ineens vanuit t (bijna)  niets heel krachtig zijn!

Nou ja, ik hoop dat jij t ook snel zal voelen.

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan