Wanneer voelde/merkte jullie de eerste plopjes/bewegingen?

Hallo meiden,

Ik ben morgen alweer 18weken zwanger!!
Het is mijn eerste zwangerschap..
Van de week voor het eerst echt goed een plopje gevoeld..
Nu heb ik af en toe het gevoel alsof ik kleine plopjes heb, maar niet elke dag..
Hoort dat zo??
Ben al snel een ongerustmaker hoor hihi!!
Wanneer voelde jullie het voor het eerst??
Ben benieuwd!!

Groetjes!!

ja het is eerst niet erg als je het niet elke dag voelt, ik geloof dat je vanaf 24 weken het elke dag moeten voelen, dat zegt mn vk tenminste.

ik voelde bij mn eerste het met 20weken, nu voel ik het vanaf week 16 of 17 geloof ik. sinds een paar dagen voel ik het elke dag, ben nu 20 weken.

niet ongerust maken dus, lekker genieten!!

Je moet je niet ongerust maken hoor, is heel normaal als je het voor de 20 wkn niet voel bij een eerste zwangerschap. Als je het vanaf 18 weken voel is het helemaal prima.
Ik ben ook zwanger van de eerste, en voelde het wel erg snel, met 13 weken al. Nu elke dag wel een schopje tegen mijn hand aan. Maar het kindje ligt er gunstig voor.. Dat heeft te maken met hoe de placenta ligt.
Lekker genieten van deze eerste voelbare bewegingen!!!

bij mijn eerste voelde ik het pas rondt 21 weken voor het eerst de 2de wat sneller nu al vanaf een week of 13 maar ook niet alitjd goed elke dag bij mij ligt de placenta er ook aan de voorkant dat maakt ook nog een hoop verschil maar op dit moment hoef je de kleine nog niet iedere dag te voelen heeft op dit moment nog ruimte genoeg

Ik voelde hem voor het eerst rond de 18 weken als een klein plopje. Nu (21+5) voel ik hem wel elke dag. Dit weekend voelde ik hem 2 dagen achtereen niet en maakte ik me ook zorgen. Het is inderdaad zo dat je hem vanaf 24 weken elke dag zou moeten voelen. En het ligt eraan waar je placenta ligt. Die van mij ligt half aan de voorkant aan m'n rechterkant en daar voel ik dan ook niets. Dus als ie daar net achter ligt met z'n beentjes, kan ik hem niet voelen.
Geniet van de plopjes die straks duidelijke schopjes worden. Nu vinden we het nog leuk, met 35 weken niet meer zo, hoor ik overal om me heen....

Vanmmorgen was het zover!!
Ik lag met mijn hand op mijn buik en ik voelde eindelijk duwtjes tegen mijn hand aan!!
Zo geweldig, heb het nu vaak gevoeld voor het eerst vanmorgen..
Eerst waren het alleen maar plopjes en nu echt duwtjes tegen me hand..
Heeeerlijk!!

Groetjes

Terug
Bovenaan