Wanneer volgende autostoel (Maxi Cosi Rodi)

Wij moeten binnenkort de geleende autostoel (priori)  terug geven!
Nu moeten wij dus een nieuwe kopen.
Wij hadden nu in beide auto's een maxi cosi priori staan.
Nu vraag ik mij af vanaf welke leeftijd kan je overgaan naar de volgende stoel (Rodi)?
Op de site van Maxi cosi staat vanaf 3,5 jaar! Maar het ligt er toch zeker ook aan hoe groot en hoe zwaar je kindje is (er staat ook bij vanaf 15 kilo) Ons zoontje is nu 2 jaar en 2 maanden en 14 kilo! Wanneer hebben jullie de Rodi aangeschaft?

Wie kan ons helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes Sanda
 
Ervaring heb ik niet..
Ons zoontje is 2jr en 5mnd. Heb eigenlijk geen idee hoeveel hij nu weegt (weegschaal is kaduuk). Maar ik vind hem nog heel goed in de Romer King zitten. Ik denk dat je antwoord het beste kan vinden door samen met hem naar een zaak te gaan om de stoeltjes te passen. Zo ervaar je of hij wel/niet toe is aan een andere stoel. Als hij er niet goed in zit, veiligheid staat toch voorop...
Veel succes!
 
Hallo!

Onze dochter van 3,5 zit nog in de Priori, ze is ongeveer 16 kilo. Ik vind het voordeel van de Priori dat hij in de "slaapstand" kan. In de Rodi (die bij oma in de auto zit) moet ze echt rechtop blijven zitten. Onze dochter slaapt vaak in de auto en we willen proberen of we de Priori nog tot na de zomervakantie kunnen gebruiken. Ze past er qua lengte nog goed in en hij is dus nog veilig.

Groeten, Elinesmama
 
Onze oudste is met ong. 2,5 overgegaan op de Rodi, haar zusje ging toen in de Priori. Officieel is het vanaf 3 jaar of 15 kg, maar ze paste er al prima in.
Bij oma zit nu nog in de Priori (ze is bijna 4) en dit word nu wel een beetje krap.
 
Wij hebben vorige week een Rodi XP gekocht, onze dochter is vorige maand 3 geworden en weegt 14 kg.
In de Priori zat ze met haar voeten tegen de stoel voor haar aan en dat vinden wij geen veilige situatie. En echt makkelijk zitten was het voor haar ook niet.
Nu zit ze in het midden (3-puntsgordel) en dat vindt ze geweldig, ze kan nu tussen ons door naar buiten kijken.
Kijk gewoon even in de winkel of het gaat met een gordel want die mag ook niet te hoog zitten. Laat je even goed informeren. En kijk ook wat je zelf een veilige situatie vind.

Succes!
 
Bedankt voor jullie reacties, met ervaring, advies en tips.
Wij zijn afgelopen zaterdag naar 1 van de babyzaken geweest!
En daar hebben we ons zoontje in de Rodi gezet en hij kon er goed in zitten en de gordel zou ook netje over zijn schouder lopen. Maar was toch beetje aan t twijfelen omdat men dus een hele andere leeftijdsindicatie geeft voor die stoel en voor ons gaat VEILIGHEiD boven alles!
Dus fijn om te weten wanneer/ en of jullie al over zijn gegaan op de Rodi!

Txs.

Groeten Sandra
 
Hoi Sandra,

Hier nog een berichtje van mij, ik las dat je twijfelde ivm de leeftijd, het klopt dat er verschillende leeftijden aangegeven worden in verschillende winkels. In de gebruiksaanwijzing van de XP staat het volgende:
 is geschikt voor kinderen van 15 tot 36 kg (circa 3,5 tot 121 jaar en tot een lengte van maximaal 1.50 meter).
Onze dochter is net 3 en weegt er 14 kg, zij zit beter en veiliger in de XP dan in de Priori. Tis ook net hoe groot is je kind en wat weegt het, is hetzelfde met kleren dat is ook niet via een vast schema. Kheb een vriendin en haar dochter is nog geen 2 en die weegt 17 kg.

Groetje
 
Hallo Meiden,

Op internet staat een site van de overheid. http://www.autokinderzitjes.nl.
Daar staat een meetlint met gewicht gekoppeld wanneer je over zou moeten stappen.
Mijn zoontje van nog geen twee (eind april pas) zit nu al een week in de priori. Hij is ruim 14 kg en begon weer met z'n hoofd uit te steken. En z'n benen helemaal. Hij zit goed in de rodi. Ik moet wel zeggen dat het minder veilig aandoet. Hij zit niet meer zo ingepakt en heeft meer spelingsruimte. Misschien komt dat ook doordat ik geen gordelblokkering heb (beetje oude auto), Ik ben er lbij mee al is het wel heel erg vroeg qua leeftijd. Daarom ook voor de rodi gekozen ipv een eenvoudiger stoeltje van bv hema oid.

Succes met je keuze.

Gr Lisette
 
Terug
Bovenaan