Wanneer volgende maat flesspeen?

<p style="text-align: left;">Hallo,</p><p>Ik gebruik nu speen 1 op de dr. Brown fles. Maat 2 is vanaf 3 maanden staat op de verpakking.  Hoe weet je of je kindje toe is aan de volgende maat? Kan me voorstellen dat dat niet bij elk kind vanaf die dag gelijk is? Hoe hebben jullie het gedaan?</p>

Als je kind te langzaam gaat drinken is mijn er varing met mijn oudste zoon. Maar de jongste nu 6 maanden drinkt nog uit speen 1 en soms 2 ? die drinkt met beide de fles binnen 10 min leeg.

Als je kind te langzaam gaat drinken is mijn er varing met mijn oudste zoon. Maar de jongste nu 6 maanden drinkt nog uit speen 1 en soms 2 ? die drinkt met beide de fles binnen 10 min leeg.

Je hoeft eigenlijk nooit te wisselen naar een grotere speen. Je kindje krijgt juist steeds meer kracht om te zuigen dus wordt het drinken alleen maar makkelijker. Als een kindje borstvoeding krijgt worden de tepels toch ook niet anders? Alleen als je pap gaat geven uit een fles heb je een groter gat nodig.

Wij zijn rond 2.5 maand naar speen 2 van browns gegaan. De hoeveelheid melk werd groter en hij deed steeds langer over zijn fles dus toen naar 2 gegaan. Dat ging beter. Je kunt het altijd een keer proberen. Je ziet snel genoeg of het werkt of niet.

Idd als de fles te langzaam leeg gaat, speen nr 2 proberen. Als ie zich verslikt/hij drinkt de fles dan weer te snel leeg, dan is ie er nog niet aan toe :)

Wij zijn met 2 weken al overgestapt.  Ze deed ruim een uur over de fles en viel daardoor alleen maar in slaap.  Nu drinkt ze goed.

Wij zijn net overgestapt. Hij is morgen 2 mnd. Deed ook heeeel lang over zn fles en dronk de fles daardoor niet leeg. 
Ben het niet helemaal eens met dat je nooit moet wisselen. Uit de borst drinken is voor een kindje sowieso heel anders (en uit het gat / de gaatjes in je tepel komt meer dan uit de speen 1 van de dr Browns fles hoor). 

Terug
Bovenaan