wanneer voor het eerst met baby naar buiten

dag aanstaande mama's

Even een vraagje aan vrouwen die al een kindje hebben:

ik verwacht ons eerste kindje rond 4 september, maar wanneer mag je voor het eerst naar buiten (met baby) om te wandelen of iets dergelijks??? is er een bepaald aantal dagen dat je binnen MOET blijven of ligt het gewoon aan het weer en hoe je je zelf voelt
wie o wie heeft hier ervaring mee??

veel liefs een bijna mama
 
Hallo,

Als je kindje gewoon gezond is mag je in princiepe meteen met je kindje naar buiten om te wandelen.
Vaak moet je zelf eerst even een beetje herstellen en rust je even met je kindje de eerste dagen dus doe je dat niet meteen maar het zou wel mogen.

Groeten Irene
 
Bij sommige VK praktijken mag je al heel snel naar buiten en bij andere moet je wachten tot ± 8 dgn totdat je kindje goed op temp is rondom zijn geboortegewicht is en zijn hielprikje gehad heeft. Misschien een paar tips waar je wat aan hebt: kleed je kindje een laagje warmer aan dan jezelf, ben je in een overdekte ruimte doe de kap van w.wagen iets naar beneden ook als je in de zon loopt want het kan dan erg heet worden in de wagen. Gebruik eventueel een parasolletje. Liefst niet bij hele dichte mist ivm de vuile concentratie van de lucht. En belangrijk is natuurlijk dat je jezelf ook lekker voelt de 1e keer niet te ver en altijd iemand mee voor het geval dat.. Heel veel wandelplezier.
GR sannie
 
Met een gewoon gemiddeld kindje mag je volgens mij direct naar buiten. Natuurlijk, zoals hierboven al gezegd, ga je niet wandelen als het 30 graden is, of -10 of zo. De enige beperking die ik hoorde, was dat als je een prematuurtje krijgt, dan moet je wachten tot je kindje ongeveer 2,700kg weegt.
 
goed op je kindje letten! volgens mij denken 'wij' met onze energiehuishouding en warme kleren nog wel eens dat een kindje het niet koud kan hebben maar ze raken best snel onderkoeld. dat verschilt per kind, wat het aankan. je kunt met een kruik in de wagen en zo en niet te lang buiten blijven ook in de winter wel naar buiten, maar het kind is je graadmeter.

dus een algemen antwoord zou ik niet zomaar durven geven.
 
Volgens mijn boeken (heb ze allemaal verslonden) kan je als vuistregel nemen dat je met je kindje naar buiten mag als hij of zij terug is op het geboorte gewicht. De eerste dagen vallen pasgeborenen immers altijd af, en als ze weer op 'niveau' zijn, mag je ermee naar buiten.
Wel je gezond verstand gebruiken natuurlijk, als het 35 graden is buiten zou ik lekker binnen blijven :)
Groetjes, Marjon
 
Terug
Bovenaan