Wanneer voor het eerst weer ongesteld?

He meiden
Ik geef nu bijna 3 mnd borstvoeding.
Nog steeds niet ongesteld.
Ik heb via gyn. de mini pil besteld.
Apotheek zeiden ze dat ik eerst ongesteld moest worden, dat het dan goed&zeker werkte.
Het duurt nu wel erg lang.
Is dat normaal als je borstvoeding geeft?
Wanneer waren jullie ongesteld?
Ervaringen zijn welkom!
x

Heeey, als je bv geeft kan de ongesteldheid heel lang uitblijven.....als regel geldt tussen de 4 en 12 weken NA het stoppen met bv! MAAR het kan ook nog wel een aantal maanden langer uitblijven! Liam is nu 14 weken en ik geef nog maar 1x per dag bv en ik ben ook nog niet ongesteld! Mijn vk was zelf pas na 8 maanden ongesteld, dus maak je niet druk!! KOmt vanzelf als je lichaam weer zover is!

Liefs Kim (maartforum)

Ja maar lijkt me wel vervelend dat je dan 8 maanden met een condoom moet vrijen?! Is het niet net als bij de gewone pil dat je "blind" kan beginnen en dat ie na een maand slikken wel werkt? Zo heb ik het gedaan.
Ik zou het als ik jou was even bij je HA navragen. Want met BV kan de menstruatie idd heel lang weg blijven.

Ik geef geen bv,maar ook bij mij nog geen menstruatie. Iris is nu 12 wkn. Bij mijn derde bleef de mens. zelfs 4 mnd weg.... Toen begon ik me al wel zorgen te maken. Schijnt overigens niet te hoeven. Zolang je geen buikpijn of andere klachten hebt, schijnt het geen probleem te zijn.

Ik zit idd met het probleem dat ik geen condoom wil gebruiken tijdens sex. Pil moest ik slikken als ik ongesteld zou worden want dan zou het zeker werken volgens de apotheek.
Ik heb een keizersnee gehad dus zwanger worden binnen een jaar is rot.

Hoe hebben jullie dit opgelost?
x

Hoi,

volgens mij is het inderdaad zo dat als je een normale cyclus lang de pil gebruikt je daarna beschermd bent.
Over de keizersnee en weer zwanger worden lopen de meningen trouwens uiteen. Ik had ook een jaar gehoord maar mijn gynaecoloog gaf na de keizersnee van mn oudste aan dat het geen probleem was zwanger te worden (bij de controle na 8 weken). Hij zei dat tegen de tijd dat er spanning op het litteken komt te staan je alweer zoveel maanden verder bent. Ik ben zelf na een maand of 5 weer zwanger geraakt en heb geen problemen gehad en Wout is zelfs via de natuurlijke weg gekomen...
Maar goed, t is ook wat je zelf wilt...

groetjes Natasja

ps, beide volledige borstvoeding gegeven. Bij Tijn na 7 weken weer voor het eerst ongesteld. Wout is nu bijna 3 maanden en nog niets... Sliepen allebei met 5 weken de nachten door en zaten met 10 weken op 4 voedingen. Is dus niks over te zeggen...

Terug
Bovenaan