Wanneer voor het eerst zwemmen?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Wanneer zijn jullie van plan om voor het eerst te gaan zwemmen met de baby? of met welke leeftijd hebben jullie het voor het eerst gedaan?

Het cb heeft tegen mij gezegd na de 2e prikjes maar er is al babyzwemmen vanaf 5 weken.. dus..?????

ik hoor graag reacties!!

Liefs Pascale mama van Ryan(05-12-07)

Ik ga donderdag voor het eerst... Dewi is dan 10 weken! Ik moet er wel bij zeggen dat het een verwarmd bad is.
Ik ga een cursus babymassage/zwemmen doen in een aquawellnessbad. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden. Ik had al eerder een topic gemaakt over zwemluiers... dat is namelijk het enige probleem, die zijn niet zo heel erg klein te vinden. Maar een stukje tape of een nietje aan de zijkant en de poep blijft vast in de luier!

Als het water niet te koud is kun je denk ik al wat eerder zwemmen. In bad gaat toch ook en met andere mensen of kinderen komen ze in de supermarkt ook mee in aanraking. Ik zou dus niet weten waarom je niet zou kunnen zwemmen...

Hoi,

Ik heb van de week van een collega een schatje zwembroekje voor mijn Emy gehad. Het is maatje 62, ziet er klein uit,  en het komt bij de HEMA vandaan.
Misschien kun je daar eens kijken.

Groetjes van Sandra

leuk zwemmen met je kleine.
van vriendinnen met kids heb ik begrepen dat je het beste wel even kunt wachten en niet meteen met 5 wkn moet gaan. want alle kleine baby kindjes zitten bij elkaar. als ze iets ouder zijn hebben ze er meer aan en schijnen ze de indrukken beter te kunnen verwerken.

Bij ons in het zwembad mag het vanaf 6 weken.
Dat van die prikjes lijkt me onzin. Ze worden ingeënt tegen DKTP, dwz Difterie, Kinkhoest, Tetanus en Polio. Dat lopen ze echt niet op in een zwembad hoor, hoogstens en snotneus.
Wel is er vorig jaar een onderzoek gedaan naar astma en bleek dat baby's die regelmatig zwemmen, meer astma krijgen. Wij zijn al heel snel met onze oudste gaan zwemmen en hebben nooit problemen gehad. Ik vind het erg leuk en zij ook! Let er wel op dat het water lekker warm is!

Doe gewoon lekker waar je zin in hebt!

Groetjes,
Gyöngy

Terug
Bovenaan