Wanneer vruchtbaar na een MK?

Weten jullie wanneer je weer vruchtbaar bent na een miskraam?
Ik heb afgelopen maandag een miskraam na 9 weken zwangerschap gehad en het bloeden is nu weg, af en toe nog een heel klein beetje (minimaal).
Ben je dan weer direct vruchtbaar?
Normaal gesproken heb ik een cyclus van 28 dagen dus 2 weken na de eerste dag van je ongesteldheid ben je weer vruchtbaar, geldt dit ook van een miskraam?
Wie o wie weet hier antwoordt op?

Groetjes Hennie

Hey Hennie,

Volgens mij kun je 't gewoon weer 'proberen'.
Ik heb afgelopen dinsdag een miskraam gehad (met 7 weken).  
En daarvoor in mei 2007 (met 9 weken). Ik moest toevallig dezelfde dag na deze miskraam naar de gyneacoloog. Zij vertelde mij dat ik in principe moest wachten tot ik weer ongesteld was geworden voordat we er weer voor mochten gaan. Na wat doorvragen, want daar had ik natuurlijk geen zin in, bleek dat dit eigenlijk gewoon was omdat je dan beter kon 'uitrekenen' wanneer je evt. uitgerekend zou zijn (mocht je zwanger zijn). Nou ja, daar ga ik dus echt geen rekening mee houden, daar hebben ze regenwoordig toch echo's voor!!

Dusse, ik zou zeggen; ga ervoor! En hopelijk zijn we snel weer zwanger!

Liefs, Doornroosje

wat al gezegd is klopt, maar houdt er wel rekening mee dat je cyclus de eerste keer iets langer kan zijn dan je gewend bent....

bij mij was het normaal 30 dagen, en na de eerste miskraam was het 36 dagen.
nu na de 2de is het maar afwachten, omdat ik 2 keer gevloied heb. de eerste keer 3 weken geleden, en de 2de keer is het vorige week begonnen. ik houdt de 2de keer maar aan als richtlijn.
dus zo volgende week verwacht ik mijn eitje....

groetjes!

Volgens mij ben je gelijk weer vruchtbaar. Het is alleen beter voor je lichaam om 1x je ongesteldheid af te wachten. Je baarmoeder heeft een klein wondje van de innesteling. Dat heeft de tijd nodig om goed te herstellen. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar ik raak liever zwanger met een gezonde baarmoeder dan met een baarmoeder waar een wondje aan zit. Ik snap heel goed dat je het zo snel mogelijk weer wilt proberen maar als ik jou was wachte ik toch eventjes mijn menstruatie af.

Liefs Petra

hejj

als je miskraam "goed" is gegaan.
dan hoef je niet te wachten dat is mij in iedergeval gezecht he.
ik heb 15dec een miskraam gehad en ik ben nu 9wkn zwanger.
dat betekend dus dat ik niet meer ongesteld ben geweest he :)
en er is niets mis of verkeert alles is goed zonder complicaties!
ik denk ook wel dat het voor iedereen verschillend is.

gentell

Apart dat daar zulke verschillende meningen over zijn. Er zullen ongetwijfeld situaties zijn waarin het beter is om een  menstuatie af te wachten, maar tegen mij heeft de gyneacoloog gezegd dat dat niet hoeft. Ik heb expliciet gevraagd of het een bezwaar zou zijn als ik direct weer zwanger zou raken zonder eerst ongesteld te zijn geweest, en volgens haar was er geen enkel bezwaar.

Wanneer de cyclus weer op gang komt, daar heb ik geen ervaring mee. Ik ben nog niet ongesteld geweest sinds mijn miskraam. En volgens mij ben ik ook nog niet zwanger.

Terug
Bovenaan