Wanneer vruchtbaar na miskraam?

5 weken geleden had ik een miskraam (bbz). Hiervoor lopen wij
nog bij de gyn. 1,5 week geleden nog veel krampen.
Vorig weekend was het bloedverlies bijna over.
Voelde me na vorig weekend ook weer veel beter.
Weet volgende week meer of hcg nu echt helemaal uit mijn lijf is.

Afgelopen week hebben we 2 x gevrijd zonder condoom (gelukkig hadden
we er weer zin in!!) , hier maak ik me wat zorgen om.  Kans op infectie etc.
Nu heb ik sinds gisteren nog weer wat bloedverlies.
Zou ik al weer vruchtbaar zijn?

Mijn menstruatie moet ik nog afwachten.

Laat eens wat horen. Hoe zijn jullie ervaringen

gr Eva

Hallo, ik heb de mk   nog niet achter de rug, wordt morgen opgewekt, maar   weet van gesprekken met mijn gyneacoloog dat het beter is als je ongeveer drie maanden wacht   met zwanger worden, omdat anders de kans op herhaling groter is.   Natuurlijk wordt het moeilijk om geduld op te brengen, je wilt natuurlijk het liefst weer gewoon verder, maar het is voor een goed doel moet je maar zeggen. Veel sterkte gewenst,

Marieke

Hallo, ik heb de mk   nog niet achter de rug, wordt morgen opgewekt, maar   weet van gesprekken met mijn gyneacoloog dat het beter is als je ongeveer drie maanden wacht   met zwanger worden, omdat anders de kans op herhaling groter is.   Natuurlijk wordt het moeilijk om geduld op te brengen, je wilt natuurlijk het liefst weer gewoon verder, maar het is voor een goed doel moet je maar zeggen. Veel sterkte gewenst,

Marieke

Hai Eva (en Marieke)

Wat vervelend voor jullie zeg!
Bij mij is 4 weken geleden bij de 12-weken echo geconstateerd dat het vruchtje zich niet ontwikkeld had. Een zogeheten windei of missed abortion. Wat ik allebei vervelende termen vind!
3 weken geleden ben ik gecurreteerd omdat het vruchtzakje niet uitzichzelf loskwam. Tegen mij heeft de gynaecoloog (uit haarzelf en met nadruk!) gezegd dat we gelijk weer mochten proberen om zwanger te raken. De enige reden waarom er soms gezegd wordt even te wachten tot de eerste menstruatie is omdat men dan beter kan berekenen hoe ver je bent.
Misschien is het voor jou met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap anders, maar dit is in ieder geval wat er tegen ons gezegd is. Daarbij ook nog dat de kans groter is dat je snel weer zwanger raakt omdat je lichaam nog hormonen bevat.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte. Hopelijk komen we elkaar snel op het zwanger zijn forum tegen!

Dominique

Ah, interessant!! Ik woon in Frankrijk, misschien dat daar het verschil in "mening" vandaan komt? Ga het toch maar eens na vragen bij een andere   arts, kijken wat ze zeggen. Sorry dat het berichtje twee keer geplaats was vorige keer, comp doet raar..

Marieke

hoi Eva,
Ik heb 28/08 jl een miskraam gehad na bijna 8 weken..
Meestal word gezegd dat je een menstruatie kan afwachten ivm de telling.
Maar ik mocht wel gewoon weer proberen..
We hebben zelf gekozen, ook qua verwerken, om die eerste menstruatie af te wachten.En dat tussentijdse vloeien vond ik ook niet fijn.
37 Dagen na mk kwam  menstruatie weer, en dat was begin okt.
Nu weten we sinds kort dat we weer zwanger zijn!
Meteen raak dus..
Vind het kei eng..en hoop echt dat alles goed gaat..
Nu dus ws 4 wk en twee dagen..heel pril, maar je moet ergens beginnen he!
Kortom, ik denk dat mijn eisprong de 11e dag van cyclus was, en dat het vlot na de mk weer in orde was.

Hoop voor jou, en alle anderen dat het ook niet lang op zich laat wachten!
Het is jullie gegund!

Veel succes..
Groet R

Dusss, nagevraagd bij   de andere gyn in het ziekenhuis (heeft me vanochtend gecuretterd, vandaar) en die zei dat je het na één ongesteldheid gewoon weer mocht proberen en dat de opvatting van drie maanden wachten ouderwets is (hahaha, is zn collega die het zegt)

Marieke

Hoi Eva,

Ik heb op 17 juni jl. een miskraam gehad na een zwangerschap van bijna 7 weken. Ik wilde ook meteen weer zwanger raken, maar wanneer mag je weer beginnen. En het gekke is dat de één zegt dat je  meteen mag beginnen en de ander zegt dat je een paar maanden moet wachten. Ik heb zelfs een keer gelezen dat je mag pas beginnen als je uitrekendatum van je vorige zwangerschap is verlopen!!
Ik adviseer je gewoon om te beginnen wanneer je er zelf klaar voor bent.
Er zijn zat vrouwen die na een miskraam niet meer ongesteld zijn geworden omdat ze alweer zwanger waren

PS. Ik ben trouwens 5 weken zwanger!

Groet Sonja

Terug
Bovenaan