Wanneer vruchtbaar?

A

Anoniem

Guest
Misschien een rare vraag maar wanneer ben je weer vruchtbaar?

Toen mijn man en ik weer eens sex hadden vond hij zijn condoom niet lekker zitten en had die dus weggegooid maar meneer was te laat met het er uit gaan zeg maar!!!
Ik was er echt flink van over de zeik!!!
Dus nu ben ik ook bang dat we evt weer zwanger kunnen zijn.
Mijn man zei doodleuk dat ik het dan gewoon ff weg liet halen
Maar daar denk ik dus niet aan
Lekker makkelijk!!!
Hij een domme actie uitvoeren en ik mag het evt weg laten halen

Oei ik was echt ( en ben nog steeds) flink pissig !!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Volgens mij ben je weer vruchtbaar als je geen borstvoeding meer geeft en je menstruatie weer op gang is.
Inderdaad niet zo handig maar een kind is nog steeds een wonder dus over dat weghalen zou ik ook volledig over de zeik gaan. Maargoed ik ben na 4,5 jaar zwanger van ivf.

gr.Ing

dat is dus al een probleem
Ik heb geen borstvoeding gegeven maar ben ook nog steeds niet ongesteld geworden
wel af en toe bloedingen maar dat had volgens de VK met de eerst 6 weken naar de bevalling te maken
Dat kon ik nog niet zien als ongesteldheid

Precies daarom kan ik het oon nie evt weg laten halen
gewoon omdat ik weet dat andere mensen jaren bezig zijn om zwanger te raken

hoi jolanda,

vruchtbaar ben je ongeveer drie weken na je bevalling daarom adviseerd gyno of huisarts dat als je de pil als voorbehoedsmiddel wilt gaan gebruiken gewoon 3 weken na de bevalling blind te beginnen en dan nog een maand extra protectie, maar goed dat kleine probleempje waar jij het over had heb ik ook gehad wij  hebben ook zo,n vijf x zonder enige vorm van anticonceptie gevreeen en er is niks gebeurt, misschien geluk weet het niet, want na pilgebruik van negen jaar was ik binnen drie maanden zwanger, en van de tweede na 1 maand en bij de tweede ook na 2 maanden dus zou je maar niet te druk maken als ik jou was ik zou me drukker maken om een man die zo klakkeloos over z,n tong kan krijgen dat haalt je toch weg, heeft ie wel een hart hoe kan iemand dat zeggen terwijl zoals je zelf al zei mensen jaren er mee bezig kunnen zijn of nog erger en er ligt toch een klein verukkelijk hoopje mensje naast jullie als je dat ziet dan snap ik dat zulke opmerkingen eruit kunnen rollen.. sorry hoor maar daar kan ik me echt over opwinden zulke mannen

groetjes

quote: Inge Flausmaus reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-08-2007 14:15:44'));

Volgens mij ben je weer vruchtbaar als je geen borstvoeding meer geeft en je menstruatie weer op gang is.
Inderdaad niet zo handig maar een kind is nog steeds een wonder dus over dat weghalen zou ik ook volledig over de zeik gaan. Maargoed ik ben na 4,5 jaar zwanger van ivf.

gr.Ing

Moet hier even op reageren want als je borstvoeding geeft ben je heeeeeel erg vruchtbaar. Als je bv geeft en je hebt "onveilige sex" dan heb je zeker kans om zwanger te worden!! Of misschien bedoel je het anders maar zo begrijp ik je zin in ieder geval.

Groetjes,

Frieda

Ik sluit me daar bij aan. Ook als je borstvoeding geeft kun je zwanger worden. De kans is ietsje kleiner dan wanneer je geen borstvoeding geeft, maar je kunt wel degelijk vruchtbaar zijn hoor!

Bij ons is het condoom vorige maand gescheurd. Dus ook ik heb met dat bijltje gehakt. Deze maand voor de zekerheid maar een test gedaan. Niet zwanger. Ik had het niet laten weghalen hoor. Mijn man zat daar ook wel aan te denken, maar meer omdat het voor mijzelf natuurlijk niet zo best is om zo snel al weer zwanger te zijn. Erg slecht voor je lichaam.

Groetjes, Marisa

Hoi!
Ik wil absoluut niemand beledigen hoor, zit alleen vol verbazing weer eens mee te lezen,  maar als ik dit soort vragen lees (wat heel vaak gebeurt), vraag ik mij af of sommige vrouwen (en zeker ook mannen!) wel goed voorgelicht zijn. Door wie dan ook! In alle boeken, tijdschriften en gesprekken met huisarts/verloskundige/gynaecoloog wordt dit onderwerp toch vaak besproken.
Natuurlijk ben je weer vruchtbaar als de baby geboren is! Helaas kun je dit niet altijd zien aan de buitenkant (dan ben je meestal al weer te laat....) en idd als je borstvoeding geeft, neemt de kans wat af,   maar zeker niet volledig!

Trouwens die opmerking van je man is wel heeel simpel gedacht! Maar daar was je al achter gelukkig..

Groetjes, Ingrid

Mag ik me bij Ingrid aansluiten en nog een aanvulling geven?
Waar ik me ook over verbaas...dat je je man volledig de schuld geeft van het feit dat hij het condoom afgedaan heeft en te laat was met het eruit gaan. Sorry hoor, maar ik ga er van uit dat jij ook nog wel bij je positieven was op dat moment en dat je ook wel weet dat "voor het zingen de kerk uit" geen effectieve betrouwbare anticonceptiemethode is?! Tuurlijk die opmerking over laat maar weghalen...dat vind ik ook not done! Maareh volgens mij, waar twee vrijen hebben twee schuld!

Succes in ieder geval en ik hoop voor je dat je zoontje voorlopig nog even geen brusjes krijgt dan!

Terug
Bovenaan