Wanneer wakker maken?

<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van bijna 12 weken. Ik geef hem bv.</p><p>Al een week of 4 slaapt hij door. Voor ons betekent dit meestal dat hij tussen 19-20 uur op bed ligt en slaapt. Ik geef hem dan omstreeks 22:00-22:30 uur nog een voeding. Ik maak hem niet echt wakker. Ik leg hem aan terwijl hij nog slaapt en tijdens het drinken wordt hij een klein beetje wakker. Na de voeding slaapt hij direct weer. Meestal komt hij rond 7 uur ‘s ochtends weer voor een voeding. (Let op: dit is meestal! We hebben ook avonden dat hij rond gedragen wil worden en niet wil slapen!). We zijn natuurlijk super blij met dit ritme! </p><p>Nu zitten wij een paar dagen in een vakantiehuisje sinds gisteren. Ik denk dat de combi van een nieuwe omgeving en (begin van) sprong 3 er voor zorgde dat hij ‘s avonds heel huilerig was. Het kwam dus zo uit dat hij rond 21 uur een voeding kreeg en daarna is meneer gaan slapen. </p><p>Nu is het bijna 8 uur en is hij nog niet wakker voor een voeding... moet ik hem nu wakker gaan maken??</p><p>Oh, ik hoor dat hij net wakker is terwijl ik dit typ! Maar het doet me wel de vraag rijzen; hoe lang kan een baby slapen totdat je hem echt wakker maakt? </p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties! </p>
 
 Wij laten onze dochter, als we niets hoeven/moeten die ochtend, uitslapen totdat ze zelf komt. Soms slaapt ze dus van 19:00 tot 9:00 de volgende ochtend. Doet ze al sinds ze een maand of drie is. Het consultatiebureau zei ons dat daar niks mis mee is. Geniet ervan! 
 
Ik vroeg me dat toevallig ook af vannacht  Haha. Mijn zoon is 12 week en ik geef ook bv op verzoek, gisteravond is hij iets na 1900 gaan slapen maar sinds een tijd maak ik hem niet wakker voor de late avondvoeding en laat hem zelf komen (meestal rond 2400/0100) waarna hij ook goed doorslaapt inmiddels maar vannacht had hij zich pas gemeld om 0400! Dus was ik een beetje bezorgd of het wel Oke was maar aan de andere kant weet ik dat als hij echt honger heeft hij zich echt wel meldt
 
Ze melden zich idd wel als ze honger hebben. Ik heb mijn dochter nooit wakker gemaakt voor een voeding, ook niet toen ze pas geboren was. Ze worden echt wel wakker als ze honger hebben. Heerlijk laten liggen als ze slapen! 
 
Waarschijnlijk komt er binnenkort een periode dat hij ineens s nachts weer wakker wordt voor een voeding, meestal als ze zo'n 4 maanden oud zijn. Dus geniet maar van de nachten dat hij heerlijk slaapt
 
Terug
Bovenaan