<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van bijna 12 weken. Ik geef hem bv.</p><p>Al een week of 4 slaapt hij door. Voor ons betekent dit meestal dat hij tussen 19-20 uur op bed ligt en slaapt. Ik geef hem dan omstreeks 22:00-22:30 uur nog een voeding. Ik maak hem niet echt wakker. Ik leg hem aan terwijl hij nog slaapt en tijdens het drinken wordt hij een klein beetje wakker. Na de voeding slaapt hij direct weer. Meestal komt hij rond 7 uur ‘s ochtends weer voor een voeding. (Let op: dit is meestal! We hebben ook avonden dat hij rond gedragen wil worden en niet wil slapen!). We zijn natuurlijk super blij met dit ritme! </p><p>Nu zitten wij een paar dagen in een vakantiehuisje sinds gisteren. Ik denk dat de combi van een nieuwe omgeving en (begin van) sprong 3 er voor zorgde dat hij ‘s avonds heel huilerig was. Het kwam dus zo uit dat hij rond 21 uur een voeding kreeg en daarna is meneer gaan slapen. </p><p>Nu is het bijna 8 uur en is hij nog niet wakker voor een voeding... moet ik hem nu wakker gaan maken??</p><p>Oh, ik hoor dat hij net wakker is terwijl ik dit typ! Maar het doet me wel de vraag rijzen; hoe lang kan een baby slapen totdat je hem echt wakker maakt? </p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties! </p>