wanneer wassen?

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij het volgende af;
ik ben nu 30 weken zwanger.
Wanneer het baby spul gewassen te hebben?
Op 30 graden wassen (misschien met Neutral, ben ik nog niet overuit) , zonder wasverzachter, ok prima.
Heb ergens een artikel gelezen waarin tijdens het kennismakingsgesprek met de kraamhulpinstelling
werd aangeraden om het vacuum te verpakken, maar dat gaat toch wel ver? Heb ook wel ergens gelezen over mottenballen, dat lijkt me ook niet zo....
Geur buideltjes van zwitsal heb ik wel, maar die bewaar ik nog even.
Ik hoor graag hoe jullie erover denken en of jullie misschien nog andere tips en ideeen hebben.....
 
Volgens mij kun je het gerust wassen hoor. Ik ben nu 27w 4d en heb vorige week al een deel gewassen.

Ik heb heb geen wasverzachter gebruikt, maar wel gewoon mijn eigen wasmiddel. Wij hebben geen gevoelige huid, onze zoon ook niet en ik ga er voor het gemak vanuit de baby ook niet. En als blijkt van wel kan ik altijd nog overstappen op bijv. Neutral.
 
Ik ben zelf bij mijn eerste heel snel afgestapt van de Neutral. Je wasgoed gaat er niet lekker fris van ruiken. Wat ik toen gebruikte is Ariël Sensitive. Hiervan wordt het wasgoed ook iets zachter, zonder dat er wasverzachter in zit. Verder kun je gewoon beginnen met wassen. Je wast om evt 'schadelijke'stoffen weg te halen van de nieuwe kleding. Verder wordt het echt niet meer vies.
Groetjes Wendy
 
gewoon gaan wassen!! Ik heb bij mn vorige zwangerschap gewone wasmiddel gebruikt, zonder wasverzachter! morge 31 weken maar hier nog niet aant wassen..!! Heb eigenlijk nog niets gedaan voor de kleine..;) (alles staat klaar op zolder hihi) nu vakantie en verlof dus ga dr nu mee aan de gang! eerst krijgt fleur nieuwe kamer en dan kan het spul weer van zolder!!:D
 
Hier was ik ook met gewone wasmiddel die ik altijd was. Ben ook al begonnen. En ik leg het netjes in de kast en als ze dan later er een probleem van maken moet ik het nog wassen... haha

Niet te druk om maken. Ze zijn bij de eerste niet eens geweest om te kijken of ik alles wel had.
 
Hoii,

Ik heb ook alles al gewassen. Gebruik geen wasverzachter. Wel gebruik gemaakt van Ariël sensitive. Verder kan het volgens mij ruim vantevoren. Succes met wassen en strijken... (dat heeft mijn moeder gelukkig van me overgenomen).

Groetjes,
Anita
 
Goeie vraag. En leuk om even mee te kunnen spieken naar de antwoorden...

note to self:
- Ariël Sensitive kopen
- Zwitsal geurbuiltjes kopen
- zodra verlof begint (over drie weken) beginnen met wassen en strijken

 
Ik wacht nog even met wassen, maar het kan natuurlijk al wel!!
Hier ook nooit neutral gebruikt, de eerste tijd ook geen wasverzachter, maar daarna al vrij vlot gewoon wel hoor. Hangt gewoon af van de huid van je baby...
Die geurbuiltjes zijn lekker idd...

Strijken gebeurt hier maar 1x haha alleen na de eerste was, dan moet alles perfect in de kast, maar daarna...
 
Terug
Bovenaan