Wij hebben van nr 1 nog alles liggen dus hoeven niet al teveel aan te schaffen tenzij we deze keer een meid krijgen maar dan nog kun je zeker in het begin veel hetzelfde aan vind ik.
Het moeilijke met van tevoren spullen kopen is dat je niet weet hoe groot het kindje wordt, ik hoor vaak dat kindjes maatje 56 maar erg kort aanhebben dus maatje 50 zou ik zelf niet kopen. Wel rompers 50/56 maar ook maar een paar (4 of zo).
De maatjes 56 en 62 worden door de kraamvisite wel aangedragen.
Rond maand 7 wil je de babykamer wel klaar hebben omdat het anders toch onprettig voelt, dan begint de nesteldrang bij de meeste moeders wel toe te slaan. Op zich is het helemaal niet nodig om een echte babykamer aan te schaffen hoor, je kunt veel dingen ook apart kopen. Ligt aan je budget natuurlijk en hoeveel je er voor uit wilt geven. Wij hebben bij de Ikea een buffetkast met veel laadjes gekocht die dienst doet als commode én kast tegelijk. Deze is ook nog te gebruiken als je kindje eigenlijk geen commode meer nodig heeft, hierdoor is hij het geld wel waard. En hij past later ook eventueel bij ons in de slaapkamer. Ik zag dat hij nu weer in de aanbieding is dus ik ga voor nr. 2 wel weer even langs, ik vind 'm ideaal. Een ledikantje hoeft ook niet veel te kosten, bij Ikea 35 euro of zo. Kortom, je kunt het echt zo gek maken als je zelf wilt. Dingen als badjes, thermometers, aankleedkussens, kosten bij de Hema een fractie van wat ze bij de Prenatal kosten. Het is dus ook een kwestie van gewoon eens rondsnuffelen van tevoren (op zich niets mis mee toch ). Je kindje ligt net zo lekker in een badje van de Hema als in een van bébéjou (duur merk te verkrijgen in babywinkels) en wat mij betreft ziet het er ook net zo leuk uit.
Je kunt op het internet allemaal lijsten opzoeken wat je ongeveer nodig hebt, het enige waar je echt op tijd bij moet zijn is de kinderwagen want die hebben inderdaad een lange levertijd, verschilt trouwens ook per merk. Als je een kant en klare babykamer wilt bestellen dan moet je dat ook tijdig doen. Als je zo als wij de spullen gewoon los koopt (bedje, commode/kast, meer heb je eigenlijk praktisch gezien niet nodig in een babykamer) dan kun je het vaak meteen meenemen.
Veel plezier en succes met ronsnuffelen.