Wanneer wat

Ik zou dit soort dingetjes in week 36 allemaal regelen. Vanaf week 37 mag je thuis bevallen (als je dat wilt) en dan heb je alles in ieder geval klaar. Het zeiltje gaat bij mij al ietsjes eerder in het bed, voor het geval dat.

Tas: Wanneer jij dat handig vindt, kan nooit vroeg genoeg aangezien je voor 37 weken sowieso in het ziekenhuis moet bevallen dus dan is het wel handig om juist al eerder de tas klaar te hebben.
Kraammatras: vanaf 36 weken maar mag ook al eerder aangezien je vliezen eerder kunnen breken, als het op je matras komt is je matras naar de knoppen (dat laatste heb ik van horen zeggen).
Bed omhoog: vanaf 36 weken omdat soms met 36halve week al thuis bevallen mag worden, tenzij je last van je bekken hebt o.i.d. dan kan je ze al eerder halen zodat je makkelijker in en uit bed kan stappen.
Verder schiet me niks te binnen...
Da's in ieder geval wat kraamzorg vorige week bij de intake tegen me zei.

Gister cursus gehad en daar zei de cursusgever dat

1. Tas met 36w ingepakt moet zijn
2. Kraammatras ook met 36 weken neergelegd moet worden
3. Bedverhogers je pas vanaf 37 weken bij de thuiszorgwinkel kan halen ( met je zwangerschapskaart!)

Verder handig om al klaar te hebben
Adressen op de enveloppen van de geboortekaartjes, geboortekaartjes bestellen, (indien nodig) geboortebedankjes bestellen.
Allemaal ivm vakantieperiode.

Ook haal ik van te voren geboorteslingers, beschuit met muisjes, koekjes, extra koffie/thee in huis.
En ik ga vanaf 37w alvast soms avondeten invriezen aangezien mijn vent niet kan koken :)

nou alles is al gezegd haha.. maar idd ik zou de tas ook nu alvast klaarzetten.Kraammatras met een week of 35/36 en dan mag het allemaal lekker snel gaan haha!
sterkte met de laatste loodjes meis.

Terug
Bovenaan