Wanneer water uit de kraan?

hallo,

vanaf wanneer mag je flesjes maken met water dat rechtstreeks uit de kraan komt? onze dochter is nu 3 maanden geweest en wij geven nog steeds flesjes van afgekookt kraanwater, maar eigenljk wil ik hier mee stoppen....

iemand advies?

bedankt, franka

Hoi Franka,

Volgens mij mag je daar al lang mee beginnen! Houd dan wel even de ontlasting in de gaten. Als deze erg hard wordt, is het toch beter om gekookt water of mineraalwater te (blijven) gebruiken!

Succes.

Groetjes

Hey,

Ik gaf nog borstvoeding rond die leeftijd maar weet nog wel toen ik overstapte op FV dat ze tegen mij zeiden dat ik het water allang niet meer hoefde te koken, kon zo uit de kraan. Idd vanaf drie mnd zei ze.

Ikzelf ben half gekookt/half kraan gaan doen. Puur omdat ik nu weet dat de verhoudingen altijd goed zijn en het dus nooit te heet/koud is (ook handig voor de oppas)

Succes! Groetjes Birgit

Hoi,

Je kan nu beginnen met water uit de kraan.
Alleen als je  pijpen van lood hebt (meestal oude binnensteden) wordt het afgeraden.
Maar voor de rest is het water in Nederland erg schoon.

Groetjes,
Linda

Jeetje, ik ben echt helemaal verbaasd als ik dit lees! Onze kraamhulp heeft ons namelijk gezegd dat we vanaf dag 1 gewoon flesjes met water uit de kraan kunnen maken. Ons kereltje (nu 2 maanden oud) heeft dus altijd al gewoon kraanwater gehad. Waarom zou dat eigenlijk niet mogen??

groetjes,
Kipling26

Terug
Bovenaan