Wanneer weer aan het werk ?

Hoi !
Ik was benieuwd hoe snel iedereen weer aan het werk is gegaan na een zwangerschap die niet goed is afgelopen.
Ik heb in december een kindje verloren na 22+4 wkn en afgelopen juli weer na een zwangerschap van 23+2 wkn.
Ga nu maandag voor het eerst een paar uurtjes heen maar kan nou niet zeggen dat ik er zin in heb. Nu werk ik in een supermarkt dus ik heb niet alleen te maken met mijn collega's. De eerste keer was ik na 5 weken al weer aanwezig maar dat was me nu veel te snel. Heb al een dochter van 5 dus het is niet zo dat ik thuis niks om handen heb. Ben benieuwd hoe andere mensen dat hebben gedaan.

Gr.

Hoi Miekie,

Ik ben in januari bevallen van een dood kindje, 5 dagen voor de uitgerekende datum. Ik was dus al met zwangerschapsverlof. Ik heb het verlof gewoon op gemaakt ik ben dus 10 weken na de bevalling weer begonnen. Ik had met m'n baas afgesproken dat ik gewoon keek hoe lang ik het vol zou houden maar ik ben meteen 24 uur gaan werken en dat ging eigenlijk prima. Ik vond het juist fijn op afleiding te hebben maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Sterkte in ieder geval en je moet alleen doen waarbij jij je goed voelt andere mensen hebben niet dezelfde ervaring of zitten anders in elkaar.

fleur

Hoi Miekie,

Ik ben 2,5 week geleden bevallen van een overleden kindje, na 19 weken... Ik ga morgen proberen de draad met mijn werk weer op te pikken, maar zie er erg tegenop.. Ik ben bang dat, met name mijn baas, denkt van " zo, ze is er weer, dus alles is weer goed' , terwijl dat zeker nog niet zo is... Soms ben ik ineens heel verdrietig om het verlies, het is ook nog zo pril, het dringt eigenlijk pas sinds een week echt door.. Alleen thuis zitten, daar word ik ook niet gelukkig van, maar momenteel is alles zo relatief.. De beslommeringen op het werk, tov het verlies van een kindje, waar maakt iedereen zich druk om denk ik dan....

We zullen wel zien hoe het gaat, ik ga in ieder geval nog een afspraak maken met de bedrijfsarts, dat ook deze weet hoe de situatie ervoor staat en dat als het niet gaat op het werk ik dus ook weer even een stap terug kan doen..

We zullen het zien..
Overigens kan ik me niet voorstellen hoe het moet zijn om twee keer een kindje te verliezen na zo'n termijn... Verschrikkelijk...

Sterkte!

franka

Terug
Bovenaan