wanneer weer beginnen

<p>ik heb in december een vroeggeboorte gehad met 23 weken.</p><p>afgelopen week voor de eerste keer een menstruatie gehad en nu willen we eigenlijk weer beginnen met proberen om nog een kindje te krijgen.</p><p>ziekenhuis adviseert alleen om eigenlijk tot 6 maanden na de bevalling niet zwanger te worden ivm iets verhoogde kans op vroeggeboorte.</p><p>wat is jullie ervaring hiermee?</p>

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat verschrikkelijk dat je dit hebt moeten meemaken. 
Als het ziekehuis adviseert om 6 maanden te wachten, waarom zou je dan eerder beginnnen? Ik neem aan dat ze dit advies met een reden geven. Het kan natuurlijk zijn dat het even duurt voor je weer zwanger bent, maar voor hetzelfde geld is het in 1x raak.
Sterkte en succes!

Wat vreselijk om mee te maken. 
Ik zou hierin zeker het advies opvolgen van het ziekenhuis en niet van een ervaring op dit forum. Maar snap helemaal dat je heel graag wilt starten als je er weer klaar voor bent. 
Hoe lastig ook waarschijnlijk; heb nog een paar maanden geduld en hopelijk is het dan snel raak! 

Ik ben in november bevallen met bijna 21 weken en in januari kregen wij weer groen licht. Mijn cyclus was toen ook gewoon weer op gang. Mijn vruchtbare dagen waren toen net geweest, waardoor we vanaf februari weer echt gestart zijn. We zitten nu in ronde 3. Ik denk dat jullie vooral moeten doen wat goed voelt. Wij hebben uitgebreid met de gynaecoloog besproken hoe en wat als ik weer zwanger mag worden. Dat geeft rust. Luister naar je lichaam en naar je gevoel. Succes!

Ik heb het zelfde mee gemaakt, mijn kindje is geboren met 24 weken.. we hebben het helaas moeten afbreken ivm teveel complicaties. Dit is in november 2018 gebeurt en ik ben nu weer zwanger! 8 weken.
Ik twijfelde ook ontzettend erg maar niemand pakt deze kinderwens van mij af. En ik heb echt schijt aan wat mensen ervan vinden.
Zolang ik zelf maar weet dat het goed is. Daar gaat het om. 

Dus ik zou zeggen: Ga ervoor!!