Wanneer weer menstruatie na borstvoeding

Misschien een rare vraag maar ik heb borstvoeding gegeven en ben daar nu alweer een paar weken mee gestopt. Maar mijn menstruatie is nog steeds niet op gang. Heeft iemand een idee hoe lang dit kan duren?

Ik heb 6 maanden volledig borstvoeding gegeven.
Geef nu dus al een paar weken geen een voeding meer. Maar er is nog geen sprake van menstruatie.

Hoi,

Ik geef ook borstvoeding, maar slik de pil (Cerazette, met extra weinig hormonen). Omdat die geen stopweek heeft, word ik ook niet meer ongesteld. Ik heb dus geen ervaring, maar heb wel dit artikel voor je gevonden. Misschien heb je er iets aan!

Groetjes,
Jamie

Hoi,

Ik heb Zifjon 6,5 maand borstvoeding gegeven en ben zelf pas 2 maanden na het stoppen ongsteld geworden. En het was best heftig. Nu moet ik weer ongesteld worden maar de vraag is wanneer ??? Want er is nog geen enkel teken. En nu pas komt er geen melk meer uit mijn borsten (zifjon is 8,5 maand). Dus die hormonen kunnen nog lang in je lichaam blijven als je zo lang gevoed heb. Moeilijk is het he stoppen ik vond het een nachtmerrie(wilden graag 1 jaar zelf voeden)  want Zifjon wilden helemaal niet meer bij mij drinken :( en vond de wereld om zich heen veeeeeeeeeeeeel interesanter dan mijn borsten :) Maar ach we hebben het toch maar mooi zo lang volgehouden en dat nemen ze onze kids niet meer af.

gr van Mariska

Wat goed dat je een half jaar borstvoeding hebt kunnen geven, zeg. Wanneer je weer ongesteld wordt, kan heel verschillend zijn. Bij mijn andere kids werd ik gewoon door de borstvoeding heen ongesteld en nu (ik voed Leah nu ruim 7 maanden bv) nog steeds niet. Dus afwachten.... en je zal het wel voelen, want vaak is het weken vantevoren zeurende buikpijn enz. Hopelijk nog even niet ongesteld voor jou?!

Terug
Bovenaan