wanneer weer menstrueren?

Ik ben nu bijna 10 weken geleden bevallen. Ik heb tot ruim 5 weken erna bloedingen gehad.
2 weken geleden was ik er zeker van dat ik ongesteld zou worden. Alle tekenen waren daar. Er is toen niks gebeurd. Nu heb ik het gevoel dat ik er al 2 weken tegenaan zit te hikken, omdat een aantal tekenen nog wat aanhouden.

Wanneer kan ik mijn eerste menstruatie weer verwachten? En het is toch zo dat ik evengoed nu vruchtbaar ben?

groetjes Sophie v. M.

Hoi Sophie,

ik begrijp uit je andere berichtje dat je bv geeft. Dan kan het nog wel een tijdje duren voordat je weer ongesteld wordt. Mijn zoon krijgt al 9 maanden volledig bv en ik ben nog steeds niet ongesteld, wel al een paar weken het gevoel dat het komt, maar het is er nog niet. Zolang je nog volledig bv geeft schijnt je menstruatie lang uit te kunnen blijven. je bent idd wel vruchtbaar omdat je eisprong ongeveer 2 weken voor je menstruatie is. Oppasen dus, als je nog ff wilt wachten met verdere gezinsuitbreiding. Voor de rest lekker genieten van je kindje, de bv en het feit dat je nog niet ongesteld bent.

groetjes

Hoi  

Ik heb 5 mnd borstvoeding gegeven, toen ik hier ongeveer   2 weken mee gestopt was , ben ik weer gaan menstrueren.Het kan dus inderdaad nog even duren,ligt er natuurlijk aan hoelang je borstvoeding blijft geven.
Maar kijk inderdaad uit, want je kan gewoon vruchtbaar zijn!

gr marjan

Ik gaf volledige bv en werd toch 8 weken na de bevalling alweer ongesteld.
Dit is bij iedereen anders dus gewoon afwachten maar.
Enne...oppassen hoor, je kan vruchtbaar zijn.

Groetjes Sharon, mv Isabel

bedankt voor jullie reacties. Ik had geen idee dat de borstvoeding tot gevolg kon hebben dat het langer uitbleef. Net zoals ik geen idee had dat je zo lang kon vloeien na de bevalling !?
Ik weet nu in ieder geval dat het nog even op zich kan laten wachten. Omdat ik vroeger nogal last van PMS heb gehad, noteer ik wel de data van die tekenen. Hopelijk geeft het wat inzicht.

sophie v. M.

bij mij was het zo dat ik tot 6 weken na de bevalling(bevalling was 2 november) heb gevloeid..(had wel een keizersnee gehad)...ik heb bv gegeven tot Bente 6 weken was en zo rond de 15e januari  had ik voor t eerst weer menstuatie  ...de gynacoloog vertelde dat je heeeeel vruchtbaar bent tot je weer anticonceptie gebruiken gaat...

Onze dochter is nu 14 weken. Ze krijgt alleen borstvoeding. Ik heb ong. tot zes weken na de bevalling gebloed en mijn menstruatie kwam na 12 weken weer op gang.

gr. Wendy

Terug
Bovenaan