Wanneer weer naar bed na ochtendfles?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!

hoera! Tijl (20/06/07) slaapt de afgelopen 4 nachten door tot 06.30/06.45uur!
Heerlijk!
Wat ik me afvroeg (en ben vergeten hoe ik dat bij de 1e deed), is wanneer jullie jullie kindjes weer in bed leggen na de ochtendfles?
Geven jullie de fles en dan meteen weer terug naar bed, of blijven ze dan volgens het "regelmaat"schema nog even 3 kwartier tot een uurtje op en dan weer naar bed?
Ik doe vooralsnog het laatste, maar eigenlijk is meteen weer terug handiger vanwege ons dochtertje en aankleden en ontbijten en de hele rataplan.

Hoor graag wat jullie doen!

goedemorgen,dat is nu net wat ik me ook afvroeg,wat voor ritme houden jullie aan?ontwaken,voeden,in bad en dan weer slapen?of zou ze eerst in bad moeten en dan de fles?dan heeft anouk wel verschrikkelijke honger en om dan eerst het badje te doen,dan huilt ze alles bij mekaar.wat is een goed ritme???
groetjes petra

Het badje is bij ons altijd s avonds, als we allemaal naar boven gaan en ons dochtertje ook gaat wassen of in bad. Zo hebben we alles tegelijk. Dus geen ochtendbadje bij ons.

Vera (14-6-7) slaapt nu ongeveer een week door. dwz laatste voeding rond 21:00 en eerste rond een uur of 5/6 na die voeding leg ik haar gewoon weer weg en ga dan zelf ook nog even liggen. Daar kom ik 's middags niet aan toe. Meestal wordt ze dan tussen 9 en 10 weer wakker. Dan heb ik me al gedouched en aangekleed en dan is zij aan de beurt. Meestal was ik haar dan en gaan we 's avonds in bad (niet iedere avond ze heeft een vrij droge huid) in het weekend hebben we een iets ander schema, dan gaat ze wel slapen na de eerste voeding, maar na de tweede meestal met papa onder de douche.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een schema heb. ik voed haar (bv)  om de 3-4 uur net zoals ze komt en de ene keer leg ik haar in bed, of ga wandelen of ik leg haar in de wagen te slapen.
ze wordt nu ook weer wakker, dus mama moet aan de bak (haha)
groetjes Daan

Hoi. Het lijkt me het handigste als je naar je kindje zelf kijkt.. Heeft ie duidelijk nog nog slaap dan zou ik hem gelijk terug in zijn bedje leggen na zijn flesje, maar is ie nog niet moe dan kan je eerst ff spelen enzo..
Mijn oudste ging kort na zijn flesje 's morgens altijd gelijk terug en sliep dan tot 10 uur, hij had het dus duidelijk nodig.. Mijn jongste krijgt nog bv dus dat ligt nog wat anders want die komt 's nachts ook nog 2x maar meestal gaat ie na de voeding van 6 of 7 uur gelijk terug en slaapt dan ook nog best lang..
Ik heb ook wel eens dat het handiger zou zijn als de kleinste iets langer of korter zou slapen omdat het dan beter ook komt met de oudste, maar ja.. dat kan niet altijd en dan moet er geimproviseerd worden haha..
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (12-7-07)

Hoi

Mijn dochter 23-05 gaat meestal gelijk na haar flesje weer naar bed toe. Ze is ook meestal zo rond 7 uur wakker en gaat dan nog terug tot ongeveer 10 uur. Maar zie ik dat ze nog erg wakker is, spelen we nog even op bed.
Wij doen haar savonds in het badje of gaat me douchen met een van ons. Dat doen we voor de laatste voeding om 10 uur half 11.

Als jij het handiger vindt om Tijl weer te slapen te leggen, dan doe je dat toch?
Maar als hij echt niet direct wil slapen, dan laat je hem toch even spelen in de box, tot hij moe is.
Met Umut doe ik beide wel, als hij aangeeft dat hij direct weer wil slapen dan mag dat, maar als hij wakker is en blijft, dan leg ik hem even in de box.
Maar ja, ik heb ook nog geen oudere kinderen, dus bij mij maakt het niet zoveel uit.
Volg je gevoel maar, zou ik zeggen.

Groetjes Anneke, mv Umut, 12 mei

Als Rik na de ochtendvoeding te wakker is dan gaat ie mee naar beneden en dan leg ik hem in de box en mag ie spelen, ik eet dan ondertussen een boterham en een bak  koffie. Als ik dan zie dat ie moe wordt of gaat geeuwen dan gaat ie terug naar bed.

Het badje/wassen doe ik ook in de avond, meer omdat dat straks met werken beter uitkomt, dan heb ik daar sochtends geen tijd voor. Ik doe het badje altijd na de voeding en het spelen. Het eten is dan gezakt en kan ie lekker ontspannen met een volle buik in bad!

Maar goed ieder kindje is anders!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Terug
Bovenaan