wanneer weer ongesteld na bevalling? - eerste vs volgend kindje

Hoi allemaal,

Ik ben recent bevallen van mijn tweede kindje en op dit moment nog totaal niet bezig met weer zwanger worden (en nog niet 100% zeker of ik dat wel wil) maar ik vroeg me af wat ik kan verwachten qua weer ongesteld worden. Dat leek me iets voor dit forumgedeelte.

Na mijn eerste zou ik na 8 maanden ongeveer weer ongesteld zijn geworden als ik toen niet weer opnieuw zwanger was (miskraam geworden). Ik merk dat ik er nu min of meer vanuit ga dat het wel weer ongeveer 8 maanden zal duren voordat mijn cyclus op gang komt, maar ik las laatst van iemand dat het bij haar de tweede keer veel sneller ging. Ik ben dus benieuwd of het bij jullie vergelijkbaar was? De eerste keer heb ik een keizersnede gehad, deze keer ben ik vaginaal bevallen, dus ben ook wel benieuwd of dat uitmaakt voor het weer ongesteld worden. Bij de eerste gaf ik nog borstvoeding toen ik ongesteld werd, dat hoop ik nu weer te doen (gaat tot nu toe goed, maar in 8 (of meer?) maanden kan er een hoop gebeuren natuurlijk).

Dus: hoe snel werden jullie ongesteld na elke bevalling en waren dat keizersnedes of vaginale bevallingen?
 
Uit je vraag maak ik zelf een beetje op dat je misschien bedoelt dat je rekening moet houden met vanaf wanneer je weer veilige seks moet hebben of heb ik dat verkeerd begrepen?

Je vraag kan niemand beantwoorden in elk geval, het is altijd verschillend of je nu borstvoeding geeft of niet. Je 1e menstruatie na de bevalling komt altijd als verrassing
 
Ik ben ook wel nieuwsgierig! Wilde eigenlijk een eenzelfde topic openen. Ons meisje is inmiddels 5,5 maand oud en wij zouden we graag al voor een tweede gaan proberen. We zouden het super leuk vinden als de leeftijd dichtbij elkaar zit.
Ik geef borstvoeding(nog 4 overdag en 1 in de nacht) en ik kolf 3 dagen in de week op mijn werk, mijn menstruatie is nog niet op gang gekomen (helaas haha).
 
Als je voorlopig (nog) niet voor een 3e wilt gaan, zou ik iniedergeval zorgen dat je veilige seks hebt ;)
 
 
Ik ben vaginaal bevallen van onze dochter en tot 9 maanden borstvoeding gegeven. Vanaf een maand of 5/6 werd de borstvoeding wat rommeliger en onregelmatiger en kwam er af en toe een fles kunstvoeding tussendoor omdat het kolven en haar behoefte niet helemaal meer op elkaar afstemden... Ook viel de nachtvoeding toen regelmatig weg. Bij mij is toen ook mijn menstruatie weer begonnen. Logisch ook.. Maar ik ken ook genoeg vrouwen bij wie het veel eerder doorkwam, ondanks de nog regelmatige borstvoeding. Vaginale en keizersnedes. Ik geloof niet dat daar echt verschil in zit. Dus alles kan! 
 
[quote quote=10567749]Ik ben ook wel nieuwsgierig! Wilde eigenlijk een eenzelfde topic openen. Ons meisje is inmiddels 5,5 maand oud en wij zouden we graag al voor een tweede gaan proberen. We zouden het super leuk vinden als de leeftijd dichtbij elkaar zit.
Ik geef borstvoeding(nog 4 overdag en 1 in de nacht) en ik kolf 3 dagen in de week op mijn werk, mijn menstruatie is nog niet op gang gekomen (helaas haha).[/quote]Ik weet dat ik mij ermee bemoei maar ik zou wel minstens 1 jaar wachten met proberen. Veel kans op narigheid als je weer zwanger wordt binnen een jaar na de bevalling
 
Ik heb 2 vaginale bevallingen gehad. Beide kindjes heb ik totdat ze 1 jaar waren borstvoeding gegeven. Bij m'n eerste kindje werd ik met zo'n 8 maanden weer ongesteld. Bij m'n tweede zo rond de 6 maanden.
 
We proberen het uiteraard veilig te doen zolang we niet voor een derde willen gaan (uit ervaring wetende dat anticonceptie nooit 100% garantie biedt). En op het moment nog even helemaal niet want mijn onderkant moet eerst nog verder herstellen, haha. 

Ik ben echt gewoon benieuwd naar of er bij andere dames veel verschil zat tussen hoe lang het duurde voor de cyclus terugkwam na de bevalling en vooral of dat misschien ook samenhangt met het soort bevalling dat je hebt gehad.
 
Terug
Bovenaan