wanneer weer ongesteld na miskraam?

A

Anoniem

Guest
Bijna drie weken geleden heb ik na negen weken zwangerschap een miskraam gehad. Het vruchtje was al drie weken dood. Hele toestand, compleet met enorm veel bloedverlies, ziekenhuis opname en uiteindelijk zelfs een curetage. Over het algemeen gaat het eigenlijk best weer goed met mij, maar nu ben ik aan het wachten op mijn eerste menstruatie. Dan is mijn cyclus ook weer terug en kunnen we er weer voor gaan. Heeft iemand een idee hoelang dat duurt?
Inmiddels ook weer regelmatig geklust, we zien wel wat er van komt. Want een tweede kindje willen we natuurlijk erg graag. Ik neem aan dat de kans daarop na een curetage heel klein is.

Allemaal veel suc6 met zwanger worden.

Groet, Josje

Hoi Josje,

Allereerst vind ik het heel naar voor je dat je een miskraam gehad hebt. Helaas weet ik wat het is. Heb er 2 gehad. Misschien kan ik je dus helpen met je vraag. Ook ik heb beide keren een curetage gehad. Er is mij beide keren verteld dat het 4 tot 6 weken ging duren voor ik weer ongi zou worden. Na de eerste mk werd ik keurig na 4 weken weer ongi. 4 maanden na mijn mk was ik weer zwanger. Dit keer ging alles goed, en inmiddels is onze zoon ruim 2,5 jaar. Afgelopen april helaas weer een mk gehad. Dit keer duurde het bijna 5 weken voordat ik weer ongi werd. En nu ben ik inmiddels weer 11 weken zwanger. Dus ik was 6 maanden na de mk weer zwanger. Het ziet er tot nu toe weer goed uit.
Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie inmiddels weer aan het klussen zijn. En als je je er goed bij voelt ook gewoon doen. Het kan wel zo zijn dat het gelijk weer raak is. Dat wil nog wel eens gebeuren. Dus niet onmogelijk! Het zal dan in het begin wel heel spannend zijn. De angst dat het niet goed gaat zul je best hebben in het begin. Maar gewoon uitgaan van het goede!
Ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat jullie weer gauw zwanger zijn!

Groetjes, Kat (juni 2006 forum)

haai josje,

wat vervelend dat je een mk hebt gehad....
helaas weet ook ik wat het is en ik werd na precies 5 weken weer ongi...
ik dacht dat ik de mk   al achter me had gelaten maar de eerste keer ongi worden vond ik toch wel confronterend...
en nog denk ik er wel eens aan hoe ver ik anders nu was geweest...maar ik probeer er nuchter onder te blijven....
het is nu 3 maanden geleden en vorige maand had ik weer een positieve test, maar na een week begon ik weer te bloeden...dit was geen mk maar gelijk na de bevruchting al misgegaan, dus niet eens ingenesteld. dit is iets wat bij veeel vrouwen voorkomt, die het niet eens merken omdat ze denken gewoon ongi te worden...
wat ik er mee wil zeggen is dat ik na 2 maanden dus al wel weer bevrucht was en het dus best kan dat je weer zwanger bent en blijft!!!!!ik heb geen curretage gehad, dus weet niet of dat verschil maakt.
ik zal voor ons beide duimen dat dit onze maand wordt!!!!

liefs leetje 1981

quote: josje77 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-12-2005 09:29:20'));

Bijna drie weken geleden heb ik na negen weken zwangerschap een miskraam gehad. Het vruchtje was al drie weken dood. Hele toestand, compleet met enorm veel bloedverlies, ziekenhuis opname en uiteindelijk zelfs een curetage. Over het algemeen gaat het eigenlijk best weer goed met mij, maar nu ben ik aan het wachten op mijn eerste menstruatie. Dan is mijn cyclus ook weer terug en kunnen we er weer voor gaan. Heeft iemand een idee hoelang dat duurt?
Inmiddels ook weer regelmatig geklust, we zien wel wat er van komt. Want een tweede kindje willen we natuurlijk erg graag. Ik neem aan dat de kans daarop na een curetage heel klein is.

Allemaal veel suc6 met zwanger worden.

Groet, Josje

Hoi Josje,

Ik ben twee weken geleden gecurretteerd na 12 weken zwangerschap (was bij 8 weken fout gegaan). Mij is verteld dat na zo'n 4-5 weken de ongesteldheid zich weer zou moeten aandienen. Wij zijn ook nu wel aan het klussen: als het goed voelt kan dat ook gewoon hoor. We hebben niet echt met het doel om meteen weer zwanger te raken, maar het mag wel :)

Ik merk wel dat ik het er van tijd tot tijd nog erg moeilijk mee heb. Gister ging ik sporten, waarbij ik ook een ontspanningsoefening moest doen. Nou, ik moest daar eigenlijk al huilen, dus thuis heb ik het maar even lekker laten gaan...

Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat, misschien is het leuk om hier op het forum wat contact te houden?

Groetjes van Saskia

Hoi Saskia,

Ik zou het leuk vinden om via het forum contact te houden. We zitten immers een beetje in hetzelfde schuitje. Ik heb gemerkt dat ik van iedereen veel steun krijg, maar dat vrouwen die ook een miskraam hebben gehad, precies weten wat je voelt. De dooddoener: je weet toch dat je zwanger kunt raken, heb ik net iets te veel gehoord.
Ik kan me ook voorstellen dat een volgende zwangerschap nooit meer zo zorgeloos zal zijn als de eerste. Tijdens mijn tweede zwangerschap werden de zwangerschapsymptomen steeds minder. Achteraf heb ik mij toen al gerealiseerd dat het toch niet goed zat. Ik heb nog tegen mijn man gezegd: "ik ben pas blij als we de eerste echo bij de verloskundige hebben gehad en het hartje hebben zien kloppen."Vrouwelijke intuïtie misschien?" Een paar dagen terug nog gedroomd dat het vruchtje afscheid kwam nemen. Het zwaaide en verdween. Sinds die dag gaat het steeds wat beter.

Nu maar wachten op mijn eerste menstruatie en dan zien we wel weer.

Groetjes Josje

hoi hoi

goh meid sterkte ermee... het is niet niks..
ik heb zelf ook een mk gehad.in juli 2005.
ik ging voor de echo en was 8 weken zwanger en toen we daar kwamen bleek het mis te zijn...

allemaal heel snel gegaan( omdat ik drie dagen later op vakantie zou gaan... )
die zelfe middag al in het ziekenhuis bij de gyn en weer een echo gehad....daar was het ook te zien dat het niet goed was en de dag erna ben ik gecuretteerd....

ik werd na vijf weken en een dag ongesteld........

we gaan er weer voor , maar mijn cyclus is een zooitje dus ja.. we wachten maar af..

meid als je er over wil kletsen en is hier ook een forum voor degene die zwanger willen worden na een miskraam.........daar zitten gouden meiden.. die precies weten hoe je je voelt

meid sterkte ermee

liefs tobi

Terug
Bovenaan