Wanneer weer sex?

Hoi meiden,

Ik ben ruim een week geleden bevallen van een prachtige dochter.
Nu vraag ik me af wanneer je weer sex kunt hebben. Ik geniet er zo van dat ik mn eigen lichaam weer terug heb, dat ik ook erg veel zin heb in sex.
Ik ben gelukkig niet uitgescheurd.
Wanneer kan of mag het weer??? En wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes, Ris

Pfff, Ris, dapper hoor..

Persoonlijk weet ik niet of ik daar een week later aan moet denken, maargoed.

Ik weet dat sex uit den boze is zolang je vloeit, tot ong. 6 weken na de bevalling, i.v.m. infectiegevaar.

Sannes

36 wkn

hoi ris,

zolang je vloeit mag je niet vrijen en dit is bij iedereen verschillend. in je baarmoeder zit een wond die eerst moet genezen.
maar als je weer kunt vrijen is dat heel anders dan je gewend bent het kan zelfs een beetje eng aan voelen het idee dat daar een kind door heen is gekomen is heel bijzonder maar tegelijker tijd kun je toch nog even bij stil staan wat de sex in het begin nog even ongemakkelijk kan gaan.
soms lukt het niet in een keer maar doe gewoon wat voor jou het prettigst is.

groetjes monique

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik zo snel alweer sex
zou willen, maar aan de andere kant wel dat je weer blij
bent met je ' eigen'  lichaam.
Ik zou er ook zeker nog een paar weken mee wachten, je
baarmoeder heeft ff tijd nodig om te herstellen van de wond.

xx Syrah (29 wk)

hoi hoi
kan me wel voostellen hoe jij jou voelt want ik had dat ook ,en dus twee weken na mijn bevalling hadden we weer sex.
ik vloeide bij de eerste drie kids niet zo erg en was ook niet uitgescheurd,maar bij de vierde duurde het wat langer,en inderdaad zolang je vloeit mag je niet sexen.
meid van harte met de geboorte de kleine en geniet lekker weer van de sex.
liefs sil

Hoi hoi,

Ik zal nog eventjes toelichten dat ik vanaf maand 4 van mijn zwangerschap geen sex meer heb gehad. Dit omdat het niet meer lukte, het voelde heel anders voor ons beide en ik was al snel dik. Maar we hadden wel zin.
Wij hadden een goed sexleven voor dat ik zwanger werd. Kun je je voorstellen dat we na ruim 5 maanden wel op springen staan.
Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik dan ook sterk het gevoel van een broer zus verhouding. Daar kon ik zowat depri van worden. Ik miste de intimiteit heel erg.
Bij mijn eerste dochter had ik een klein scheurtje waardoor het nog 10 weken geduurd en een bezoek aan de gyn voordat het weer lukte. Ook toen hadden we al vrij snel zin.
Nu besef ik ook pas hoe belangrijk de sex is voor onze relatie. Gelukkig heeft min vriend alle begrip, en wilde hij zelf ook niet meer tijdens de zwangerschap.

Maar wat ik afvraag zolang je een condoom gebruikt kunnen er toch geen infecties optreden??

Liefs, Ris

Ik ken het gevoel. Ik ben ook helemaal weer gelukkig dat ik niet meer zo'n plumpudding ben. Daardoor heb ik ook weer zin in sex (had ik een tijdje niet meer gehad).
Maar ik geloof dat je het beste kan wachten tot er 6 weken voorbij zijn, dan is namelijk je baarmoedermond weer dicht.
Dan mag je ook weer zwemmen en in bad.

Terug
Bovenaan