wanneer weer sporten na een knip

Hoi meiden

zoals de titel al zegt, hoelang moet je wachten met sporten nadat je ingeknipt bent??
Ik heb in het ziekenhuis en van de vk hierover niets gehoord en hoor veel verschillende verhalen. Ik   sport normaal vrij veel (min. 4keer per week) en hoopte eigenlijk met 4 weken weer heel rustig te kunnen beginnen.
Wat vinden jullie??

Hoi Natalie,

Wanneer je weer kunt/mag sporten heeft niets te maken met de knip. Je bent 6 weken kraamvrouw. In die tijd is het verstandig om heel rustig aan te doen. Je lichaam heeft die tijd minimaal nodig om te herstellen van de bevalling. Je baarmoeder is meestal pas na 6 weken weer helemaal geslonken en terug op zijn "normale" plek.  Na 6 weken kun je rustig aan weer gaan sporten, mits de nacontrole bij gyn. of vk iets anders uitwijst. Luister wel heel goed naar je lichaam en stop op tijd.

Groetjes,
Susan

Met 4 weken kan je wel al wandelen of fietsen. Van mijn knip heb ik nooit last gehad, na 10 dagen waren de hechtingen eruit en heb ik er nooit meer last van gehad.  Toen ik 6 weken na mijn bevalling weer op een paard klom, had ik echt geen last van de knip, maar wel van mijn rug. Na 10 min. was het wel weer genoeg. Na 11 weken zijn we op wintersport geweest en merkte ik dat mijn conditie nog niet helemaal optimaal was, maar ik kon wel 2 weken ongeveer 2 uur per dag skieën.

Terug
Bovenaan