wanneer weer vitamine D

hallo,

ik heb een vraag over vitamine D.
de ene laatste keer bij de cb begonnen ze over vitamine D, of ze die al kreeg omdat ze maar twee flessen zou moeten krijgen. toen ik vertelde ze nog 3 flessen kreeg was het niet nodig.
nu is ze 13 maanden en drinkt nog steeds 3 flessen (eerder flesjes) op een dag, alleen drinkt ze steeds minder dus krijgt ze nu 3 flesjes van 5 schepjes.

ik vraag me af of ze nu dan wel alweer vitamine d moet hebben of niet. het had volgens mij ook te maken met de hoeveelheid melk die ze dronk.
ik krijg het idee dat ze ook uitgekeken is op de melk (kan ik me ook wel voorstellen eingenlijk). ze wilde ook al behoorlijk vroeg fruit anders dronk ze haar melk niet.
maar toch wil ze dat derde flesje voor het slapengaan anders slaapt ze niet.

groetjes
petra

 
Hoi,

Als ik het goed begrijp krijgt je dochter opvolgmelk? Zolang je nog opvolgmelk geeft hoef je geen vit d bij te geven, dit zit er al in. Mijn dochter zit nu sinds een paar weken aan de halfvolle melk. (ze is nu 18 maanden) Met het afbouwen zijn we vit d gaan bijgeven. Ze kreeg toen 's morgens 2 druppels vit d met een papfles (120cc), 's middags gewone melk (90cc) en 's avonds 120cc groeimelk. Nu krijgt ze nog dezelfde hoeveelheid alleen zit ze nu helemaal aan de gewone melk. Is een stuk goedkoper haha! En ze vind de druppels heerlijk!

Succes!
 
Terug
Bovenaan