Wanneer weer vruchtbaar na een miskraam?

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik iedereen sterkte wensen op dit forum.
Zelf ben ik nieuw hier nadat ik  tijdens mijn eerste zwangerschap in 2003 veel gekletst heb op dit forum.

Nu heb ik een vraagje. Na de 5e ronde heb ik een miskraam gehad in de eerste week. Ik vroeg mij af wanneer ik nu weer vruchtbaar ben. Deze vraag heb ik overigens ook gesteld op het 'zwanger worden' forum.

Mijn cyclus voor de miskraam zat op 28/29 dagen. Moet ik de cyclus doortellen, of begint het weer opnieuw vanaf de datum van de miskraam. 28 feb. heb ik de miskraam gehad, moet ik daar dan ong. 2 weken bij optellen? Dus dan zou ik rond vandaag weer vruchtbaar zijn?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vraag.

Groetjes

Hallo...

Wat betreft het weer vruchtbaar worden na een miskraam kan ik het volgende vertellen.

Na de miskraam kan het 4 a 6 weken duren voor je je eerste menstruatie weer krijgt, je mag ook voor deze periode niet zwanger raken, maar eerst deze ongi afwachten, dan is namelijk weer alles "normaal". nadat je ongi bent geweest is het gewoon weer je cyclus, dus vruchtbaar na 10 a 14 dagen na de eerste menstruatie dag.

Ikzelf heb vorig jaar mei een miskraam gehad met 13 weken, 3 maanden later was ik weer inverwachting, en nu over 6 weken uitgerekend....

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes en sterkte en veel succes verder.
BiancaB van het april forum.

Hallo,
Ik moet even reageren op het laatste berichtje. Hoe kom je erbij dat je na een miskraam niet meteen zwanger mag worden? Dat maakt namelijk echt helemaal niets uit. Ik ben na de geboorte van mijn eerste 1 keer ongi geweest toen was ik weer zwanger...helaas en miskraam. Weer 1 keer ongi geweest en daarna weer zwanger....helaas weer een miskraam. Na die laatste miskraam ben ik niet meer ongi geweest maar werd direct weer zwanger. En ik kan je vertellen dat wij een heeeeeel gezond (tweede) zoontje krijgen, we hebben net een echo achter de rug waar echt alles helemaal goed was. Het verhaal dat je na een miskraam niet meteen zwanger mag worden is volgens mij echt niet waar. Mijn vk en ha gaven aan dat ik meteen weer zwanger kon worden en niet hoefde te wachten.
Groetjes,
Ingrid (23w/6d)

Hoi!

Ik wilde ook even reageren op je berichtje!
Ik heb zelf ook een miskraam gehad na  18.5 week en was heel snel daarna weer zwanger. Er heeft wel 1 menstruatie tussen gezeten en dat heeft mijn VK mij ook geadviseerd. Je kunt je misschien wel voorstellen dat je lichaan ook alles even op orde moet krijgen om weer opnieuw een vruchtje in de baarmoeder te accepteren.

Voor iedereen is het denk ik anders, de een zegt dit en de ander dat!
Ik kan je alleen maar mijn ervaring vertellen en dat is dat ik heb gewacht totdat ik weer ongesteld werd na mijn miskraam en dat duurde 6 weken, na 8 weken was ik zwanger en ben nu 5 maanden en het gaat hartstikke goed!

Sterkte!
Lisette

Ik wil hier ook graag even op reageren. Ik heb tot 2x toe een kindje verloren en de laatste keer was  augustus 2004. Ik was onder behandeling in het ziekenhuis en ons is toen ook medegedeeld dat het geen enkel probleem was om gelijk weer zwanger te worden.Ik heb dus ook geen menstruatie meer gehad en was gelijk weer zwanger en op dit moment 34 weken zwanger.Alles gaat voortreffelijk, het is een zwangerschap volgens het boekje. Ook in juli 2003 ben ik een kindje verloren, en ook toen mochten wij weer gelijk zwanger worden.Door allerlei prive omstandigheden hebben wij toen besloten om dat niet te doen, maar dat even terzijde.

natuurlijk is een ieder vrij in die keuze, maar ik liep onder toezicht van zowel een verloskundige als een gyneacoloog, en van beiden hadden we groen licht.

Veel sterkte en succes met je keuze

Terug
Bovenaan