wanneer weer vruchtbaar?

Vorige week woensdag(8mrt)ben ik het vruchtje verloren en zaterdag(11mrt)kwam alles los.
Vandaag ben ik nog een heel klein beetje aan het vloeien,maar nu is mijn vraag,wanneer ben ik nu het meest vruchtbaar?
Aangezien we er meteen weer voor gaan willen we natuurlijk graag weten wanneer we het best kunnen beginnen met klussen :)

Moet ik gewoon rekenen vanaf de dag dat het vloeien begon?dus vorige week zaterdag?
Heb je wel gewoon een eisprong na die tijd?of duurt dit langer als normaal?

Liefs Carolien

Hallo Caro!

Ten 1e wil ik je zeggen dat ik met je meeleef...Sterkte!
Ik heb 5 februari een mk gekregen in de 6e week.Ben naar de huisarts geweest en hij vertelde mij dat wanneer je stopt met vloeien er in principe niets meer is blijven zitten.
De dag van de bloeding (mk) is ook de 1e dag van je cyclus(lekker cru).
Mijn huisarts adviseerde om tenminste 1 menstruatie af te wachten zodat je lichaam en ook je hoofd even tot rust komen.Als je menstruatue na de mk 8 weken op zich laat wachten dan moet je contact op nemen met je huisarts!En nl bij koorts e.d
Mijn cyclus was na de mk nog net zo geregeld als voorheen.Het schijnt dat je na een mk erg vruchtbaar bent dus....Succes verder en neem de tijd!

Matsje

Bij mij kwam de eisprong 3 weken na de bevalling (ben met 18 weken zwnagerschap bevallen), maar voor iedereen is dat anders.

Als het vloeien getsopt is kun je were gaan vrijen, ga er niet van uitd at je direct weer zwnager wordt, dat gefet zo'n teleurstelling.

Ik ben na de bevalling begonnen met het opnemen van de temperatuur, omdat ikw ilde weten wanneer ik een eisprong zou hebben, en om zo te bepalen wanneer ik ongeveer mijn menstruatie weer kon verwachten.

Mijn eerste cyclus was 31 dagen, terwijl voormij normaal ca. 24 dagen is.

Nogmaals voor iedere vrouw is hetverloop na de miskraam anders.

Je moet in ieder geval gaan rekenen vanaf het moment dat je het vruchtje verloren bent, en je zwangerschap dus ten einde is, maar je cyclus kan nog wel even overhoop liggen.

Sterkte
Miep

Hoi Carolien,
Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen.
Ik heb zelf in november een miskraam gehad, ben op 2 november gecurretteerd.
In de folder van het ziekenhuis stond dat je 4-6 weken na de currettage voor 't eerst ongesteld zou worden, maar dat gebeurde dus niet bij mij. Na 7,5 weken een test gedaan en die was positief! Ik kon het eerst niet geloven, maar inmiddels ben ik alweer 17 weken zwanger! Ik bleek 3 weken na de currettage m'n eisprong te hebben gehad en toen was het meteen raak!
Ik was eerst best bang dat het weer mis zou gaan, maar ik mocht met 7 en met 11 weken al een echo en alles bleek goed te zijn. Zo zie je dat het wel meteen weer kan.
Ze raden wel aan om 1 menstruatie af te wachten, zodat je weet dat de cyclus weer loopt, maar het kan dus wel meteen!
Succes! Liefs Annemarie.

Hoi Carolien,

Ik had 2 weken na curettage weer een eisprong en het klopt idd dat de 1e dag van je miskraam je 1e dag van je cyclus is. Ik heb een maandje afgewacht en werd na 4,5 week weer ongesteld daarna ook weer vollop bezig gegaan en nu weer zwanger. Ik ben 33 en was na een maand of drie weer zwanger dus ik ben toch blijkbaar erg vruchtbaar gezien mijn leeftijd.

Groetjes,

Puk

Hoi hoi

Ik wil je eerst even zeggen dat ik het heel vervelend vind dat
het mis is gegaan.Ik weet hoe je je voelt want 11mrt kwamen
wij er achter dat ons kindje niet meer leefde (was 12wk )daarna
ben ik 13mrt gecurriteerd.Vorige week dus.Ik ben ook heel benieuwd
hoe snel je weer vruchtbaar bent ,maar hier staan al een aantal ant-
woorden zag ik.Mijn gyn heeft niets gezegd over wanneer je weer
gemeenschap mag hebben of dat wij eerst moesten wachtenof wanneer
'je weer   vruchtbaar bent.Ik vond dat het ook nogal koel ging naar de ingreep
dus ik was al blij dat ik snel weer naar huis mocht.De vragen komen altijd
te laat natuurlijk maar wij willen het wel gelijk weer proberen.Hoe ver was jij
heen en willen jullie het ook gelijk weer proberen?

Groetjes anita

Ha meiden,
Ik heb afgelopen woensdag een miskraam gehad. Die is opgewekt met behulp van medicijnen, omdat ons vruchtje geen hartactie had. ik was 10 weken zwanger.
De verloskundige heeft tegen mij gezegd dat we weer mochten klussen zodra het vloeien gestopt is, maar dat het kan zijn dat je cyclus eerst nog moet normaliseren.
Je lichaam wordt pas weer zwanger als het daar klaar voor is, en dat kan al meteen zijn of een paar maanden duren.
veel succes allemaal met het verwerken en het weer zwanger worden.
Liefs leetje

hoi hoi,

8 maart kwam ik erachter dat er geen hartactiviteit was en dat het vruchtje al met 7 weken overleden was,ik was toen 12 weken zwanger.
De dag erna moest ik voor controle bij de gynacoloog voor een vaginale echo en daar kregen we inderdaad bevestigt dat het een miskraam zou worden en dat ik het vruchtje verloren was,alleen de vruchtzak zat er nog.
"Gelukkig"is dit allemaal vanzelf los gekomen en hoefde ik de week erop niet voor currettage.
Wel heb ik de gynacoloog gevraagt hoe het nu precies zat en of ik meteen weer zwanger mag raken,dat was geen probleem,medisch was er verder niets aan de hand....
Daarom hebben wij besloten om dus niet de eerste menstruatie af te wachten ,maar om er meteen weer volledig voor te gaan.
We "klussen" gewoon om de dag tot de eerste menstruatie zich aankondigt(als die zich aankondigt,hopen we natuurlijk niet :)
Op deze manier zal het toch een keer "raak"moeten zijn neem ik aan!

Bedankt voor de reacties en ik wens iedereen sterkte toe en  wacht  samen met jullie op de zonneschijn die vast ergens achter deze donkere wolken verscholen zit

liefs Carolien

Terug
Bovenaan