Wanneer weer zwanger na 1e kind

Hoi,

Onze dochter wordt bijna 2 en we hopen al een tijdje zwanger te worden. Dit lukt helaas nog niet, terwijl het bij de 1e snel raak was. Het voelt zo gek en tegenstrijdig dat het de 1ste keer snel raak was en nu niet..

Iemand die dit herkent?

Jazeker. Mijn oudste was niet gepland maar zeer gewenst. Toen we voor een tweede gingen kwamen we er bij toeval achter dat ik niet ovuleerde. In de MMM beland met diagnose PCOS toen met 4 rondes zwanger.

Nu met nieuwe partner ging ik ervan uit dat ik door die PCOS niet snel zwanger zou worden maar het was 2x. Met 3 rondes raak (1 miskraam)

Hoi!

Bij ons was dit ook zo, bij onze eerste was ik met 4 maanden zwanger, nu ben ik 18 weken zwanger van onze tweede en dat duurde 10 maand. Opzich is het natuurlijk niet lang, maar op een gegeven had ik wel echt zoiets van wanneer komt het nou en waarom duurt het zo lang. Dus ja herkenbaar, een ook alle het komt wel, laat het los, wees er even niet zo mee bezig gehoord, maarja dat lukte mij niet, als je eenmaal een 2e wil, denk je daar nou eenmaal vaak aan.
Succes?

Hoi!
Heel herkenbaar helaas...
bij ons was het voor onze eerste binnen 2 maanden raak. Nu zitten we in ronde 15 voor een 2e kindje. Vorige maand een vroege miskraam.
Het is onwijs frustrerend hè? Je snapt niet hoe het komt. Was de het bij de eerste gewoon pure mazzel, of is er echt iets mis? Van alles spookt door je hoofd.
Hopelijk lukt het binnenkort!

Ja idd erg frustrerend. Loslaten/ er niet aan denken is een uitdaging
Ik had ook altijd in mn hoofd een bepaalde leeftijd tussen dr kinderen zou mooi zijn. Ook dat zijn uitdagingen in mn hoofd.. Ook herkenbaar?

Jullie ook succes! ?

Ik was bij mijn zoon de 2e ronde zwanger, hij is nu bijna 22 maanden. We zijn nu 4 rondes bezig voor een 2e. Afgelopen maand zwanger geworden, maar is helaas een vroege miskraam geworden. Nu elke week naar het ziekenhuis om te kijken of mijn hcg afloopt. Gaat ook weer lekker wat tijd overheen zo..

Terug
Bovenaan