wanneer weer zwanger na miskraam

Hallo,

Afgelopen april heb ik helaas ook een miskraam gehad met 7 weken zwangerschap. Bij de nacontrole bij de gyn bleken er alweer nieuwe eitjes te groeien, dus we konden gelijk weer aan de slag.

Nu zijn we 7 maanden verder en helaas nog geen zwangerschap. Van ons eerste kindje(nu 3 jaar) was ik in 4 maanden zwanger en bij de miskraam in 3 maanden. Ik begin nu steeds meer aan mijn lichaam te twijfelen. Zou alles wel goed zijn?

Heeft het al zin om de huisarts te bellen? Ik weet dat je een jaar moet wachten, maar inclusief miskraam zijn we al een jaar bezig.

Iemand die hetzelfde heeft (gehad)?

Gr,
Miriam

Hi Miriam,

Wat naar dat het zo lang duurt sinds je mk!
Ik kan me voorstellen dat je gaat twijfelen.

Als je naar de huisarts wil gaan, gewoon doen!
Wij zijn sinds mei bezig, na 4 maanden was het raak, helaas een missed abortion vruchtje was niet ouder 5-6 weken geworden, maar wij al 8 weken zwanger, niet goed dus! Alles op z'n natuurlijke beloop gelaten, mijn lichaam heeft het zelf afgestoten. Daarna meteen eerste ronde weer zwanger, maar nu een vroege miskraam. De huisarts bood meteen aan ons door te sturen naar een gynaecoloog ookal is het zwanger worden zelf het probleem niet. Ook niet iedere huisarts vindt een jaar nodig om je door te verwijzen. Ik zou dus gewoon (samen) naar de huisarts gaan, niet geschoten altijd mis toch?

Succes meis!

groetjes,
huggy

Hey Huggy,

Bedankt voor je reactie. Ik ga toch proberen het deze maand nog aan te zien. En dan in het nieuwe jaar gaan we verdere stappen ondernemen.

Jullie ook veel succes gewenst met alles wat er komen gaat! Dat we allebei maar snel zwanger mogen worden en blijven!

Liefs,
Miriam

Hoi,

Er staat alleen een jaar voor als er verder nog geen problemen zijn. Jij hebt al een miskraam gehad. Het kan best dat jouw huisarts dat reden genoeg vindt om jullie door te sturen.

Nee heb je, ja kun je krijgen!

Succes.

Hoi,

Klinkt misschien raar maar na 2 miskramen die ik heb gehad denk ik te weten hoe het werkt.
Ben totaal al 5x zwanger geweest en nu nr.5 15,5week zwanger!Elke keer als ik het "even loslaat" beetje rust neem van het zwanger zijn omdat het deze maand even niet hoefde of er minder mee bezig was was het raak.
Ik ben er nl erg op gefocust geweest omdat het mijn grootste droom was en is 2 kindjes.
Gelukkig al een zoon van 1jaar en 4 maanden en nu weer zwanger maar veel ellende ervoor gehad.
Als je er teveel mee bezig bent werkt het gewoon niet begrijp ook niet hoe het kan maar zo gaat het bij mij wel.
Wou in augustus al heel graag zwanger worden en begin september zag mijn partner het ook
zitten.
Had berekend dat dat ongeveer een half jaar zou duren.
Wel flink geklust natuurlijk maar meer uit de lol en ja hoor gelijk raak.
Andere keren wou ik het gelijk en was er hele dagen mee bezig en duurde het echt veel langer.
Bij de eerste zwangerschap duurde het ook 9 maanden voordat het raak was.
Hoop dat je hier iets aan hebt en geef je lichaam gewoon de tijd bedenk voor jezelf dat je bijvoorbeeld in april zwanger wilt zijn en anders naar de huisarts gaat voor doorverwijzing.en focus je dan maar op april en laat het nu metteen even los.
Is niet makkelijk dat weet ik als geen ander.

Liefs Pupke

Wat jij zegt Pupke... wij zijn het gaan proberen nadat ons zoontje is overleden. Niets liever dan weer zwanger raken zodat we weer een nieuw kindje zouden hebben om van te genieten, van te houden en te verzorgen. Het lukte maar niet tot de maand waarop ik zoiets had van: laat ook allemaal maar! Toen was ik zwanger, terwijl we het die maand maar 3x gedaan hebben! Helaas werdt dat een mk, maar ook toen was ik er niet mee bezig, ik dacht laat eerst die duivels maar komen voordat we weer verder gaan! Meteen was ik weer zwanger! Wederom een mk, maar het lijkt bij ons inderdaad wel zo te zijn dat het makkelijker lukt wanneer we er niet mee bezig zijn!

Liefs,
huggy

Hey dames,

Helaas vandaag weer de rode duivels. Dus zit weer ff in een dip... Daarom maar de stoute schoenen aangetrokken en de huisarts gebeld. Zit de praktijk dicht vanaf vandaag tot 30 dec...ppfff. Balen dus.

De tip van dat loslaten hoor je vaker. Maar het is wel heel erg lastig. Ik had mezelf al 6 maanden de tijd gegeven om zwanger te raken. Aangezien die grens al voorbij is, wordt het nu steeds stressvoller. Misschien dat we nu ook maar even een pauze in moeten lassen. Want voor mijn man word ik er ook niet gezelliger op!

Groetjes en fijne feestdagen!
Miriam

Terug
Bovenaan