wanneer weet je dat het echt is ????

Ik ben nu vandaag precies 38 weken ,heb de hele nacht pijn in me buik gehad maar wel gewoon tussen door geslapen .
Nu heb ik die pijn nog steeds het komt steeds met flagen .
Met mijn andere zwangerschap heb ik namelijk geen weeen gehad of voorweeen ik werdt toen met 37 wk+1 dag ingeleid en kreeg gelijk een pijnpompje dus weet helemaal niet wat een wee is heb alleen de persweeen meegemaakt.
Vindt dit zo moeilijk iemand hier ervaring mee .
Vorig weekend heb ik wel veel voorweeen gehad die waren ook echt pijnlijk de vk is toen langs geweest omdat ze toch wel regelmatig kwamen maar had nog geen ontsluiting , maar nu voelt het zo anders en heb ook af en toe een kei harde buik en echt veel steken onder in me buik .

liefs evelien

ze zeggen als je onder een warme douche gaat staan en het wordt erger dat het weeen zijn gaan ze daarna weg zijn het waarschijnlijk voor weeen geweest dus misschien dat je dat even kunt proberen

kan ik wel weer uit proberen maar vorig weekend deed ik dat dus ook en toen werdt het heftiger maar het bleken toen gewoon voorweeen te zijn .
Dus voor mijn gevoel kan ik daar ook niet echt van op aan .
maar het is het proberen waard .

ik heb bij mijn zoontje voorweeen gehad was een uur of 2 in 1 keer was het weg dus dat is het enige wat ik er van weet de dag er na dacht ik dat ik weer voorweeen had maar toen bleek het echt te zijn is hij 30 min later geboren dus zo kan het ook gaan deze keer hoop ik wat meer tijd te hebben

mijn ervaring is, als je echte weeën hebt, weet je het gelijk. zolang je denkt dat je weeën hebt, is het nog niet zover. ikzelf heb ook veel voorweeën, en dan denk ik, zal het nu zo zijn? als ik dat al denk, wuif ik de gedachte al weg, de voorweeën stoppen ook altijd weer.

ik ben ook 38 weken, m'n zoon kwam met 38+5 dus hopelijk dat het dit keer ook zo is. denk dat je het snel genoeg in de gaten hebt als het loos gaat!

idd ik zal het ongetwijfeld merken , alleen een kennis van me had dus helemaal geen weeen ze had alleen een beetje vruchtwater verloren en toen de verloskundige na een uurtje even kwam kijken zei ze van hup naar het ziekenhuis je hebt bijna 10 cm ontsluiting en ze had niks gevoeld .
ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan zullen ook wel de zenuwe en de nieuwsgierigheid zijn .
ben ook zo benieuwd of deze op de andere kinderen lijkt .
hihihihi
nog even volhouden .
Het waren denk ik idd voorweeen want heb de rest van de dag niet zo veel last gehad .

dank je wel voor jullie reacties.
liefs evelien

Hi,

Ik ben ook van de 'als je een echte wee hebt herken je 'm meteen' theore; ik vroeg het me bij mijn zoontje ook steeds af, of ik nou al een échte wee had of dat het wat 'voorwerk' was, zeker toen hij er met ruim 41 weken nog niet was.

Een echte wee herken je, de vrouwen die bijna ongemerkt naar bijna volledige ontsluiting gaan zijn een unicum (wat mijn tante ook beaamde en die is gyneacoloog). Een echte wee komt langzaam opzetten, zwelt aan en net als je denkt 'help dit trek ik niet' ebt hij weer langzaam weg. Alleen de laatste 2-3 cm zijn ze (vaak) zó heftig dat voor je gevoel de pijn nooit echt weg is.

Maak je niet teveel zorgen, weinig is zo onvoorspelbaar (en mooi!!) als de geboorte van je kind...
Nou ja, het opvoeden van je kind, da's soms ook nog best een uitdaging ;-)

Sterkte!
X
Evje

hoi
ben nu 39 weken en dacht van het weekend dat het echt zover was. vroeg me inderdaad af of het weeen waren of valse weeen. Nou de volgende dag was alles weg en had ik mijn antwoord. ik geloof dat we allemaal zeer ongeduldig zijn maar als het echt zo is schijn je het te weten. nou ik ben benieuwd...... :)
groetjes

Terug
Bovenaan