Wanneer weet je of het ritme verandert/kan veranderen?

<p>Hoi dames,</p><p>Ik heb een vraag aan jullie. Ik heb een dochter van 3 maanden en sinds een poosje hanteren mijn man en ik een vast schema aan de hand van rust en regelmaat> eten, spelen en knuffelen , naar bed.</p><p>Onze dochter slaapt dus zo'n beetje na elke voeding. Weliswaar is dit de ene keer meer en langer dan de andere keer. Soms moeten we haar ook wakker maken voor een voeding. </p><p>Haar schema ziet er voor nu als volgt uit;</p><p>5.30-6.00; BV( soms moet ik haar wekken, andere keer wordt ze zelf wakker) Ik wek haar dus soms omdat ik al vroeg naar mijn werk moet en niet wil dat ze middenin mijn voorbereidingen voor werk ineens aanslaat. Hierna leg ik haar vaak slapend dus weer terug en ga ik er zelf uit voor werk. Als ik niet werk kruip ik zelf ook nog even mijn bed in en dan is de volgende voeding rond 8.30/9.00. Ook hier wordt ze vaak zelf wakker. Overigens is dit dus de enige keer dat ik haar BV geef, dit ook uit gemak vroeg in de ochtend;)Overdag kolf ik op werk maar dit is meer om het enigszins ''lopende ''te houden want ik geef niet veel meer als ik kolf.</p><p>8.30/9.00 fles(kunst ) voeding , spelen en knuffelen, slapen</p><p>11.30/12.00 ,,  ,, ,,</p><p>14.30/15.00 ,,   ,,   ,,</p><p>17.30/18.00 ,, ,, ,, Na deze voeding komt het zelden voor dat ze nog wilt slapen; ik leg haar wel weg maar OF ze slaapt max, een uurtje, OF ze slaapt niet. Dan halen we haar er vaak gewoon maar uit en houden we haar bij ons.</p><p>Dan is 20.30/21.00 de laatste fles bij ons op bed en brengen we haar naar bed, waarna ze al dan niet eerst huilt voor het slapen en soms  slaapt ze rustig in. Vervolgens begint het ritmedus de volgende dag opnieuw.( Ze wordt ofwel zelf wakker rond 5.30 a 6.00 of ik moet haar wekken voor mijn werk..)</p><p>Bij de andere voedingen moet ik haar of wakker maken of ze slaat zelf aan om en nabij de aangegeven voedingstijd.</p><p>Ze is goed op groei; ongeveer waar ze wezen moet dus krijgt genoeg binnen( flessen van 165 ml die ze vaak leegdrinkt maar soms ook niet)</p><p>Nu twijfel ik dus erg aan de eerste voeding..want is het echt nog nodig haar 6.00 te wekken of zeggen jullie laat haar slapen en kijk maar wanneer ze zelf aangeeft te willen eten..weliswaar met het risico dat dit middenin mijn voorbereidingen voor werk valt..of zal ik het eens proberen op vrije dagen haar niet te wekken om 6 maar zelf aan te laten slaan? En wanneer weet je of een ritme verandert? </p>
 
Je weet dat het ritme veranderd op het moment dat het gebeurd. Dat klinkt super vaag haha maar als je gewoon mee groeit met je kindje komt het vanzelf goed. Ik zou inderdaad proberen haar zelf voor een voeding te laten komen ipv haar te wekken
 
@ rooslii. Is zeker een idee alleen heb ik weliswaar wel geleerd van de kraamverzorgster dat als je je baby” te lang” laat slapen dat ze s nachts juist de schade inhalen..?
Bovendien verschuiven dan wel de andere tijden in de rest van de dag als ik haar s ochtends zelf laat komen ipv te wekken..en dit schema is juist wel zo fijn.
 
blijft wel lastig , want ja, ik weet ook wel dat dit niet eeuwig is.
 
Ik zou haar lekker zelf laten wakker worden op de dagen dat je vrij bent en het ritme een beetje daarop aanpassen. Misschien kun je dan sommige flessen een kwartiertje/half uurtje eerder geven mocht dat nodig zijn om 't schema een beetje uit te laten komen  ik 't begin is 't een beetje puzzelen, schuiven ene rekken, maar je zult zien dat 't dan na een paar dagen/weken weer loopt.
 
Ritme lijkt op hier. Ook 3 mnd.
Zou haar niet wekken. Zo kan je de nacht verlengen. Misschien wordt ze wakker om 7uur? En kun je misschien voeding wat korter op elkaar geven? Kom je weer op zelfde tijdstip uit in de avond. Half uurtje ofzo?
 
Ja, daar zat ik ook aan te denken alleen is dat net het tijstip dat ik me voorbereid op mijn werkdag dus..:(
Vind het best lastig want wilt die voeding eigenlijk graag laten vallen alleen is ze nog wel erg klein denk ik en bovendien dus met de gok dat ze middenin mijn voorbereidingen ineens wel wakker wordt en om voeding vraagt.
 
Hoe is jouw ritme AprilMirthe? 
 
 
Terug
Bovenaan