Wanneer weet je zeker dat je het bij 1 kind houd

<p>Een beetje lompe omschrijving maar de vraag is duidelijk denk ik. </p><p>Wij zijn gezegd met een gezonde 2.5 jarige zoon met overmarig energie. Grotendeels van de opvoeding en zorg komt op mij neer ivm eigen bedrijf. Dit is ook een bewuste keuze geweest. Door het aanwezige karakter van onze zoon ben ik af en toe blij met een moment voor m'n zelf. </p><p>Vroeger zag ik mezelf altijd met twee kinderen maar ik begin nu steeds meer te denken om het bij 1 te laten. Uit praktische overwegingen maar ook persoonlijke. Ik heb de drang naar een tweede nog niet maar ben bang dat als ik het besluit nu neem, ik later weer spijt krijg, (als het te laat is). Ben inmiddels bijna 36 en vind van mezelf dat iktoch knopen moet gaan doorhakken.Mijn vriend gaat tegens door dezelfde hersenspinsel.</p><p>Dus een vraag aan alle manas met bewust 1 kindje. Wanneer wist je, 1 kind is voor mij genoeg? En waarom? </p>

Hoi Tetsie,
Wij dachten heel lang zeker te weten het bij een kindje te houden. De bevalling van onze dochter was een hel van 35uur en Ik kreeg na de geboorte een postnatale depressie. Daardoor was het eerste half jaar echt een donker wolk voor ons. Mijn man en ik hebben toen beide gezegd dit nooit meer. Ik was ook veel te bang weer in een depressie te raken. 
Nu is onze dochter 5 en zijn wij 25 zwanger van de tweede. Wij hadden samen besloten hulp te zoeken om de bevalling en het half jaar er na te verwerken. Wij waren er echt zeker van het bij een kindje te houden. Maar het begon toch te kriebelen. Nu dol gelukkig dat onze dochter er een broertje/zusje bij krijgt en we straks met z’n viertjes zijn. 
In onze situatie dachten we het echt zeker te weten, maar dat bleek toch anders te zijn ?

Wij vonden het ook heel lang prima met 1 kind. Dat is voor ons ook een bewuste keuze geweest en we hebben ook echt lang gedacht dat het zo goed was..
Tot zo’n 1,5 jaar geleden. Mijn drang voor een tweede werd zo groot dat ik er echt een beetje ongelukkig van werd. Na veel praten zijn mijn man en ik er toch voor gegaan. Inmiddels 20 weken zwanger en onze dochter wordt in juni 10.

Ik denk dat je het diep van binnen wel weet. Ik had het bij nummer 2. Ze werd geboren en het voelde helemaal compleet. Heb jij dat gevoel ook?

Bedankt voor jullie antwoorden meiden. Maar ik ben juist opzoek naar mama's die het juist bewust wel bij 1 kindje hebben gehouden. Niet dat ik niet blij ben met jullie ervaringen hoor. Maar ik kan moeilijk nog een tweede kindje op de wereld zetten om te kijken of dt het gevoel is wat ik wel of niet heb

[quote quote=10160745]
Maar ik kan moeilijk nog een tweede kindje op de wereld zetten om te kijken of dt het gevoel is wat ik wel of niet heb
[/quote]
Is dit niet al het antwoord wat je zoekt?
Succes met het maken van een keuze!

Wij wisten al toen ik zwanger was dat we er echt maar 1 wilde. Hij is nu een half jaartje oud. Doet t goed, we hebben niks te klagen maar wij weten nog steeds zeker dat we er maar 1 willen. Ik heb sowieso altijd maar 1kindje gewild. 

Een vriendin van me wil er ook eentje. Zij is er heel beslist over. Ik denk dat als je er zelf 100% achter staat en dit duidelijk uitspreekt, dat de rest van de wereld het ook wel prima vindt.
Mensen spelen vaak in op jouw eigen onzekerheid/twijfel en dan doen die opmerkingen je iets. Anders is het hooguit irritant, maar meer niet.

Terug
Bovenaan