Wanneer wel inleiden?

Hoi,

Ik ben nu 37+5 zwanger en weet sinds anderhalve week dat ik een dreigende zwangerschapsvergiftiging heb. Ben vorige week ook even een paar dagen ter observatie opgenomen, maar mocht weer naar huis omdat alles met t kindje goed is ( gelukkig want dat is het belangrijkste) maar mijn bloeddruk blijft wisselend. Heb in het ziekenhuis ook gezegd dat ik me niet goed voel maar ik moest het nog maar volhouden, prima natuurlijk. Maar ook sinds ik thuis ben wordt het er niet beter op, ben zo moe, slaap slecht en al slaap ik wel ik ben altijd meer moe als ervoor. Ben steeds misselijk dus eet ook niet echt veel en heb steeds af en aan hoofdpijn ( door bloeddruk ) Morgen moet ik weer naar de gyn. en wil dit ook weer aangeven maar ben bang dat hij gewoon weer zegt dat ik maar vol moet houden, en ik ben al niet van het 'klagende' type dus als ik het aangeef is het ook echt zo. De gezondheid van de baby gaat voor, maar t is goed op gewicht, mag geboren worden en zal nu ook niet meer heel veel aankomen, hoe ist het met de gezondheid van de moeder in zo'n geval? Wie heeft er ervaring of weet dat?

hoi

ik ben met 39,5 weken ingelijd vanwege een hoge bloeddruk 150/95 en een dreigende zwangerschaps vergiftiging
de gyn vond het tijd om te bevallen en ik mocht kiezen waar mijn vliezen werden gebroken thuis of in het ziekenhuis(er was nog geen weeen activiteit)
ik heb natuurlijk voor thuis gekozen .om 18uur kwam de vlk om mijn vliezen te breken
om  18:30 kreeg ik mijn eerste wee en om 22:49 was mijn zoontje geboren.
dit was wel mijn vierde kindje mischien dat het iets uitmaakt of het de eerste is of niet ?
 ik hoop dat ze je gauw inleiden want ik weet dat het geen pretje is om je zo,                        klote te voelen. sucses ermee

groetjes mama van 5 en 20w4d zwanger van nr 6

Hoi charmaine,

Bedankt voor je reactie. Dus het gebeurd wel dat er ingeleidt wordt als ik jouw verhaal zo lees. Vorige week is me verteld dat ze dat (liever) niet doen maar op deze manier wordt ik er niet fitter op en ik moet natuurlijk ook nog bevallen en vergeet niet de tijd erna. Voel me aan de ene kant best wat 'schuldig' dat ik graag ingeleidt wil worden( kindje maakt t immers goed, ben iemand van niet aanstellen doorzetten ), maar als ik me zo voel dan is het voor mij zeker een optie. en de opmerkingen om me heen van ; de laatste loodjes wegen het zwaarst, nog even volhouden, maken ook niet dat ik me beter voel. Hoop dat de gyn. me morgen wat duidelijkheid geeft. Het wordt mijn eerste kindje.
In elk geval fijn dat je reageerde!

groetjes Bettie

Hoi Bettie,

Hier wil ik ook graaf even op reageren. Ik moest vorig jaar doorblijven lopen met hoge bloeddruk tot week 40!. Eerste kindje. Ben toen op donderdag ingeleid met gel, vrijdag in geleid met gel, zaterdag aan het infuus, kwam tot 8 cm, en tot slot van het toetje een keizersnede toe! Als het kind er uit wil komt het vanzelf, ik ben nu zwanger van de tweede en het komt wel als het komt, zo'n bevalling wil ik namelijk noooooooit meer. Zal de details niet vertellen want daar heb je niks aan, maar moet zeggen, voor mij geen inleiden meer, vond het een vieze tegenvaller. En bij een vierde kindje is het toch verschillend want dan zijn er al 3 doorheen geweest en is de opening al open.

Groetjes,

hoi Bettie,

Ik ben echt verbaasd dat ze je niet gaan inleiden! Hier in het Flevoziekenhuis hadden ze je allang ingeleid. Alle ziekenhuizen houden het principe aan dat als je kindje het in je buik beter heeft dan buiten je buik zeg maar, dan halen ze het niet.. MAAR.. er moet ook gekeken worden naar de conditie van de moeder. Zelf had ik ook een redelijk hoge bloeddruk die veel schommelde. Op een gegeven moment (38 weken) begon de bloeddruk wat meer te schommelen en waren ze bang voor een komende zwangerschapsvergiftiging en ben ik die dag erop al ingeleid. Erg prettig want als je inderdaad een zwangerschapsvergiftiging krijgt dan kan het ineens erg snel bergafwaarts gaan met jou en met je kindje dus ik zou echt nog even een gesprekje aan gaan als ik jou was.

Sterkte!

Groetjes F (mv Mandy, 8 mnd)

Terug
Bovenaan