Wanneer werd bij jullie kindje het vaak ziek zijn beter?

<p>Hallo! </p><p>Ben benieuwd naar de ervaringen van andere ouders wat betreft dit onderwerp. Ons zoontje is 16 maanden en deze herfst zoooo vaak ziek! Echt constant verkouden, maar ook vaak grieperig/koorts. Daarnaast heeft hij peuterastma (dubbel erfelijk belast van beide kanten, dus hadden het al verwacht) wat elke keer ook opspeelt als hij ziek wordt omdat hij dan benauwd wordt. Zijn deze herfst al zo'n 5 keer in het ziekenhuis geweest met hem 's avonds/'s nachts (HAP --> ziekenhuis) waarvan hij twee keer moest blijven. Natuurlijk hebben we het er allemaal voor over, hem ziek/ongemakkelijk zien is het ergste dat er is! Maar het breekt ons ook wel een beetje op. Weinig slaap, veel werk dat we moeten inhalen (niet omdat het moet van de werkgever, maar in onze beider functies kunnen sommige dingen gewoon niet blijven liggen en moeten wij die gewoon wel doen).</p><p>Ik weet dat vaak ziek zijn bij de leeftijd hoort :) maar ben benieuwd op wat voor leeftijd dit bij jullie kindje(s) minder werd.</p>
 
mijn zoontje is nu bijna 2 en is 1 x echt ziek geweest. Hangerig en koorts. Dus vindt vaak dat jou kindje ziek is. misschien dat het bij zijn astma hoort? 
 
Wow één keer maar! Wat fijn!
Ja ik weet ook wel dat hij redelijk vaak ziek is, zelfs voor dreumes/peuterbegrippen. Het kan er alleen ook bij horen volgens onze kinderarts - helaas is dat voor ons dus het geval en daar doen we het dan maar mee. Benauwdheid kan wel zorgen dat hij sneller zieker "lijkt", omdat hij van een verkoudheid het dus ook al benauwd kan krijgen en zich dan (logisch) ellendig voelt. Maar goed.. Het gekke is dat hij in zijn eerste jaar helemaal niet ziek geweest is (op wat koorts na vaccinaties na). En nu ineens is het deze herfst bingo, terwijl er toch niet echt iets veranderd is!
 
Gaat je kindje naar het kinderdagverblijf? Dan zou misschien een gastouder kunnen helpen. Daar zijn minder contacten met andere kindjes en zijn ze minder vaak ziek. 


Onze zoon is ook vaak verkouden (gaat naar kdv) maar pas 2x koorts gehad (nu bijna 1 jaar). 
 
Onze dochter is 15 mnd en nu voor het eerst verkouden, hangerig en snotterig. Ze speelt desondanks wel lekker en eet ook nog goed. Verder nooit ziek gelukkig. 
 
Mijn zoontje is bijna 2 en ook nooit ziek. Heeft denk tot nu toe 2 keer koorts gehad, en dat was net aan 38gr... Hij gaat overigens wel naar het KDV.. Verkouden is hij ook pas 2x geweest
Dus het verschilt denk gewoon per kind..
 
Mijn zus was als kind altijd ziek. Ze bleek chronische oorproblemen te hebben en na het plaatsen van buisjes was het grootste probleem verholpen. Ze had echter ook astma dus het was altijd wel aanrommelen geblazen voor mijn ouders. Bij haar werd het met een jaar of 3 beter. Wat sowieso voor haar hielp was de investering in hypoallergeen matras / beddengoed, weinig stoffen dingen in huis (dus een leren bank, geen vloerkleed etc.), geen huisdieren en met regelmaat naar het strand (zoute lucht). Geen idee natuurlijk of dit iets is wat bij jouw zoontje kan helpen (of dat je dit allemaal al doet) maar wellicht kun je er eens over lezen. En misschien eens kijken naar extra vitamine c / ijzer supplementen of toepassen in voeding? Overigens is het daarna helemaal goedgekomen hoor, ze is praktisch nooit ziek maar daar heb je nu natuurlijk niet zoveel aan. Sterkte in ieder geval!
 
Mijn oudste dochter was ook vaak ziek, echt wel 1x per maand dat ze wéér niet naar de opvang kon en wij wéér vrij moesten nemen. Vanaf 2 jaar was dat ineens voorbij. Nu is ze 3 jaar en amper meer ziek. 
Mijn jongste dochter is nu 16 maanden en nog maar 2x ziekjes geweest in dr leven. Nog nooit af hoeven melden bij de opvang.
Dus t is ook echt heel verschillend per kind, zelfs in 1 gezin..
Hopelijk wordt het vanaf een jaar  of 2 ook beter bij jouw kindje. Ik merkte dat ze toen ineens echt sterker werd en meer weerstand had.
 
Terug
Bovenaan