<p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-size: 11.0pt; font-family: 'Verdana',sans-serif;">Hallo vaders en moeders,</span><span style="font-family: Verdana, sans-serif; font-size: 10pt;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-size: 11.0pt; font-family: 'Verdana',sans-serif;">Mijn zoontje is 4,5 maand oud en doet het goed. Hij lacht, kletst etc. Hij kan wel af en toe humeurig zijn, maar hebben niet alle baby’s dat haha. </span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-size: 11.0pt; font-family: 'Verdana',sans-serif;">Maar toch vind ik het moederschap af en toe best zwaar. De afgelopen dagen is hij best wel ontevreden, wat zich uit in veel gemopper en gehuil en is opeens niet meer lang te vermaken op zijn speelkleed of box. Slapen doet hij wel goed, alleen gisterenavond werd hij ineens om 22.00uur wakker en had honger, dit heeft hij nog niet eerder gehad. Vanochtend ook ineens om 05.30uur wakker, maar na wat brabbelen is hij weer in slaap gevallen. Zijn sprong heeft hij naar mijn gevoel al gehad (was duidelijk te merken met slapeloze nachten). Ik word er af en toe heel onzeker van… waarom komt hij nu ineens om 22.00uur? Waarom kan hij zichzelf ineens minder vermaken? Etc. etc. Ik merk ook dat ik ’s avonds heel bang ben om geluiden te maken, want stel dat hij wakker wordt, krijg ik hem dan wel weer in slaap. Ik durf ook nog niet echt met hem een middagje op stap, want vindt hij dat wel leuk? Waarschijnlijk allemaal nergens voor nodig, maar ik vind het gewoon best zwaar. Wordt het vanzelf allemaal wat makkelijker als hij een paar maandjes ouder is (rond de 6 maanden zeggen ze) en word ik dan zelf ook wat zelfverzekerder? Ik had niet verwacht dat ik het zo moeilijk zou vinden om moeder te zijn, maar je loopt tegen zoveel dingen aan en elke keer als je denkt dat je een ritme hebt, wordt het weer omgegooid. </span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-size: 11.0pt; font-family: 'Verdana',sans-serif;">Ben ik de enige die zich af en toe zo voelt of hebben jullie dit ook? </span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-family: Verdana, sans-serif; font-size: 10pt;">Trouwens ga ik as zaterdag wel een middagje met hem naar de dierentuin, want ik vind dat ik dat ook gewoon moet gaan doen.</span></p>