Wanneer zelf eten?

Hoi
Ik ben inderdaad ook wel heel benieuwd, ik prik het brood nu al wel vaak op een vorkje en geef dan het vorkje aan Anoek die het dan vervolgens zelf netjes in haar mondje stopt, maar dit blijft ook goed aan de vork zitten en zelf er aan prikken gaat absollut nog niet Ze is nu ruim 9mnd
groetjes Irene
 
Hoi
Ik ben inderdaad ook wel heel benieuwd, ik prik het brood nu al wel vaak op een vorkje en geef dan het vorkje aan Anoek die het dan vervolgens zelf netjes in haar mondje stopt, maar dit blijft ook goed aan de vork zitten en zelf er aan prikken gaat absollut nog niet Ze is nu ruim 9mnd
groetjes Irene
 
Hoi,

Ik denk dat het zelf eten hetzelfde gaat als de rest van de ontwikkeling. Ieder kindje doet zijn ding op zijn eigen tempo....
Mijn dochter nu 11 maanden eet haar boterhammetjes zelf zonder vork gewoon lekker met de handjes en dat gaat erg goed ze vind het ook erg interessant allemaal. Maar haar warme hap krijgt ze nog steeds gewoon van ons want dat gaat haar zelf echt niet lukken.
Gewoon af en toe eens oefenen met zelf eten dan komt dat vanzelf goed. Je kunt eventueel beginnen met fruit en brood en later pas met warm eten want dat is meteen een puinhoop he als ze dat zelf gaan doen hahaha.
Succes.
 
Hoi,

Ik gaf mijn dochter altijd zelf een lepel om te oefenen (lees: "knoeien") en ik had zelf ook een lepel waarmee ik haar voerde, zodat er ook nog wat binnenkwam. En verder at ze wat ze kon lekker met haar handjes. Laat maar  knoeien, dan komt het vanzelf.

Groetjes,
Sandra
 
Terug
Bovenaan