Wanneer zelf eten???

A

Anoniem

Guest
Hallo.
Ik zat even mee te lezen op het forum over potje of vers. Hieruit begreep ik dat veel baby's al zelf kunnen eten. Mijn vraag was, hoe  oud zijn deze baby's? Fieke is bijna 7 maanden en ik zie het nog niet voor me dat ze zelf een vork of lepel vast houdt. Soms heeft ze de lepel met een fruithapje vast en die gaat dan richting mond, maar komt eerder op haar wang uit. Of is het een kwestie van oefenen?
Groetjes moedewr van Fieke

sasha eet ook nog niet zelf.
Als ze een lepeltje in haar hand heeft dat brengt ze die wel naar haar mond, maar steekt het dan te ver in haar mond en gaat dan kokhalzen. Bovendien wilt ze erop kauwen en niet eten er af halen. Ze is nu  8 maanden.
Ik probeer wel af en toe dat ze een stukje brood zelf pakt en dit naar haar mond brengt.

gr,
Sabine

Hier ook nog geen zelfbediening hoor.
Ik vraag me af of er überhaupt kindjes van deze leeftijd zijn die zelf eten. Kan het eerlijk gezegd ook niet echt terug vinden in die andere topic.
Zou het wel erg knap vinden als iemand het nu al kan.
Sil

Zelf eten met een lepeltje. Ik weet dat we toe zijn aan iets nieuws op de muren maar zelf dacht ik meer aan een leuk behangetje...

Heather is daar echt nog niet aan toe en als er kindjes zijn van 7 maanden die zelf een lepel kunnen bedienen dan vind ik dat ontzettend knap!

Groetjes, KT

Anne kan zelf haar lepel vasthouden en het eten in haar mond doen. Het op de lepel krijgen vanuit het bord lukt niet en soms draait ze de lepel om, waardoor er nog niets in haar mond komt.
Ik vraag me af wanneer ze zelf uit een fles gaan drinken, want dat doet Anne niet. Het lijkt er niet eens op!
Anne is nu 7 maanden. Dit is een foto van 2 weken geleden:

Groetjes,
Natasja
en
Anne

mijn kleintej eet wel koekjes en broodkorstjes zelf
en pakt ook de lepel en duwt hem in zijn mond maar niet zo vaak en veel valt er dan ook naast en dan wordt een grote klieder boel
dus dat doen mama en papa nog
hij heeft zijn flesje ook vaak zelf vast dat doet hij al langer twee mnd of zo
hij is over een paar daagjes 7 mnd

Terug
Bovenaan