Wanneer zelfstandig zitten?

<p>Wat wordt er bedoelt met zelfstandig zitten? Mijn zoontje van 9 maanden is sl flink aan het tijgeren en kan ook best goed rechtop zitten. Ik blijf er nog wel altijd achter zitten of leg iets achter hem neer omdat hij nog wel ineens om kan vallen. Nu willen we binnenkort lekker gaan fietsen, maar overal wordt gezet dat ze dan goed zelfstandig moeten kunnen zitten. Maar wat houdt dat dan precies in? Dat ze uit zichzelf gaan zitten en wanneer gaan ze dat dan doen?</p>

Ik lees ff mee! Mijn zoontje is pas 7 maanden, dus duurt nog ff (hoewel ik een vlugge heb in alles ?), maar ben ook erg benieuwd wat daat nu precies mee bedoeld wordt!

Hoi,
met zelfstandig zitten word er wel bedoeld dat ze zelfstandig gaan zitten zonder hulp. Me zoon kon dat met 11 maanden. Elke baby is natuurlijk anders de een kan het sneller dan de ander. Je moet het ook niet forceren als je kind niet goed zelfstandig kan zitten. Ik persoonlijk heb de eerste jaar niet gefietst met me zoon omdat ik wou dat zijn rug goed sterk was. 

Hai dames 
mijn zoontje tijgerde al met 4 maanden maar zitten toen was ie al 1 hij liep met 13 maanden en kon toen pas ook zitten kon hem wel neerzetten maar hij viel steeds om sommige zijn snel met zitten en langzaam met lopen komt echt allemaal goed dames ondertussen is ie een vrolijke peuter van 2.5 

groet kel 

Ik denk dat als de rugspieren sterk genoeg zijn en dat ze geen ondersteuning meer nodig hebben. Op een fiets wiebelen ze nog alle kanten op en dat kan slecht zijn voor de rugspieren en botten lijkt me. 
Als ze goed in de wandelwagen en eetstoel en autostoel zitten zonder ingezakt te zijn, dan lijkt me dat je ook op de fiets kunt. Ik zou wel een speciale kinderzitje doen. Laat je informeren in de fietswinkel anders. 

Mijn zoontje is ook net 9 maanden en wij willen eigenlijk ook bijna gaan fietsen. Hij kan goed zelf rechtop zitten en kan dit ook lang volhouden, maar zelf vanuit buiklig gaan zitten kan hij nog niet. Ik denk zelf dat wij wel met hem kunnen gaan fietsen omdat hij verder wel stevig zit. Wij gaan het gewoon proberen en dan merk je denk snel genoeg of het te zwaar voor hem is ofniet. Als hij alleen maar zit te wiebelen op de fiets zou ik er nog even mee wachten. Maar dat weet je pas als je het probeert. 

Met zelfstandig zitten wordt bedoeld dat je baby vanuit liggen zelf tot zit kan komen. Mijn dochter is 9 maanden gecorrigeerd en kan het sinds deze week. Wat fietsen betreft zou ik wel dit advies aanhouden, dit omdat het gevaarlijk kan zijn om te vroeg met je kleintje te gaan fietsen. Ik hoorde van een kennis dat zij iemand kent die dacht dat haar kindje in slaap was gevallen, bij thuiskomst bleek het kindje niet meer te leven en het nekje gebroken te hebben. Wil je geen angst aanjagen, alleen wel benadrukken om voorzichtig te zijn hiermee 

Mijn zoontje is een hele vlugge en ging met 7,5 maand al vanuit liggen zelfstandig zitten. Overal wordt geadviseerd om zeker tot 9 maanden te wachten met fietsen. Inmiddels is mijn zoontje bijna 11 maanden en wacht nu op het mooie weer om te gaan fietsen met hem! Inmiddels kan hij zelfs al zelf lopen (zeker 10 stappen voordat hij valt). 
Ik had geen haast met fietsen, omdat ik het heerlijk vind om te lopen en ook verdere stukken deed ik lekker te voet.
vooral niet teveel haasten met het fietsen, ze adviseren het niet voor niks om even te wachten met het fietsen!

Terug
Bovenaan