wanneer zetpilletje

Hey dames,

Onverwachts heeft Laura vandaag haar 2de prikjes al gehad. Had contact opgenomen met cb vanwege het aanhoudende weinig drinken. Ze wilden haar direct vandaag toch even zien. Gelukkig alles goed en groei was ook nog voldoende. Omdat ik er vandaag toch was, hebben ze meteen de prikjes gedaan ipv as maandag! Kwam een beetje onaangekondigd, ha ha. Het 'grappige 'is nu na de prikjes heeft ze al twee keer 200cc weggeklotst..

Nu gaf het cb aan dat je een zetpilletje mag geven (speciaal voor babys). Wanneer doe je dit? Alleen bij koorst, bij huilen of slecht slapen? Iemand zei ook al bij voorbaat voor het slapen... Ik ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan?

Liefs J

Ik geef alleen een zetpilletje bij 38 graden of meer. Zo heb ik het bij de eerste ook altijd gedaan. De koorts zakt dan vrijwel direct. Als je bij voorbaat al een zetpil geeft, weet het lichaam niet waar hij tegen moet strijden, en kan het zijn dat het straks niet optimaal werkt, als er wel eens echte koorts optreed.

Succes ermee!

Hey Jacqueline,

Hoe is het gegaan vannacht?
Ik hoop dat ze er geen last van heeft gehad!

Tegen mij zei het CB ook dat ik een zetpil bij voorbaat al kon geven, maar ik ben daar helemaal geen voorstander van en heb dat dus ook niet gedaan. Waarom zou je iets geven als het niet nodig is? Ben achteraf ook blij dat ik dat niet gedaan heb want Lars had nergens last van.
Ik denk ook dat ze zelf weerstand op moeten bouwen en dat het helemaal niet erg is als ze een beetje koorts hebben. Ik zou zelf dus pas een zetpilletje geven als Lars echt hoge koorts zou hebben of er last van heeft.

Liefs Kim

Hey Kim,

We hebben idd het zetpilletje niet gegeven! Het is eigenlijk best goed gegaan. Ze is een paar keer wakker geweest, maar geen koorts oid, dus ben blij dat ik hem niet gegeven heb. Ze is nu weer lekker vrolijk, dus niets aan de hand :)

Liefs J

Ik ben ook geen voorstander van medicijngebruik...pas als het echt nodig is.
Mijn dochter heeft vaak een oorontsteking gehad, dan is het heel fijn dat er zetpilletjes zijn.
Maar bij voorbaat heb ik nooit gedaan.
Onze kleintjes kunnen gelukkig zelf ook al heel wat aan!
Gelukkig heeft ze nergens last van gehad en nu weer lekker vrolijk!

Groetjes

Terug
Bovenaan